پارچه های ضد تعریق تابستانی

با لباس هایی که از پارچه های مناسب تهیه شده اند، می توانید روزهای گرم تابستانی را شاداب تر و سرزنده تر سپری کنید. به همین دلیل ما به دنبال پارچه هایی گشتیم که از تعریق جلوگیری کنند. اغلب وقتی پارچه های لباس از الیاف مصنوعی تولید شده باشد، در مدت کوتاهی باعث تعریق و ایجاد بوی بد می شود. این وضعیت نه تنها اطرافیان، بلکه ما را نیز آزار می دهد.

علاوه بر این‌، پارچه های مصنوعی راه را برای ظهور بیماری های پوستی هموار می کنند. از آنجایی که پارچه های مصنوعی بافت متراکمی دارند، اجازه جریان هوایی را در ساختار خود نمی دهند. بنابراین می تواند باعث تعریق و بو و همچنین بیماری های پوستی به خصوص در هوای گرم شود.

به همین دلیل با استفاده از مناسب ترین پارچه ها برای ماه های تابستان می توانید به شیک ترین استایل برسید. در این مطلب انواع پارچه هایی که در گرمای سوزان تابستان از تعریق جلوگیری می کنند را معرفی می کنیم.

پارچه ابریشمی

میان تمام پارچه‌هایی که تولید می‌شود، پارچه ابریشم از همه گران‌تر است و البته این پارچه زیبا در طول تاریخ نساجی توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. نخ ابریشم، محکم‌ترین الیاف پروتئینی طبیعی است و می‌توان آن را با الیافی از جنس‌های دیگر ترکیب کرد و به پارچه‌های متنوع و محکمی دست یافت. اگر به مهمانی یا مجلسی دعوت هستید، توصیه می‌کنیم لباس خود را از جنس ابریشم انتخاب کنید. هم باعث می‌شود شما بسیار ‌شیک و ظریف به نظر برسید و هم مراسم را تا پایان بدون عرق کردن سپری کنید.

پارچه کرپ

کرپ یک ابریشم، پشم یا یک پارچه صنعتی است که ظاهر برآمده و حاوی خطوط و چروک هایی در بعضی از قسمت ها است. کلمه کرپ از یک کلمه فرانسوی گرفته شده است، به معنای کوچک، نازک و پنکیکی. پارچه کرپ برای دوختن لباس ها، پیراهن ها، کت شلوارها، بلوزها و غیره استفاده می شود که همچنین در دکور خانه مثل پرده، بالش و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه سبک است و از پنبه تولید شده است. به همین دلیل برای روزهای تابستانی بسیار مناسب است.

پارچه تنظیف

این پارچه از پنبه ساخته شده و قدرت جذب رطوبت, آب و روغن بالایی دارد. به همین دلیل در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. معمول ترین رنگ این پارچه ها سفید است اما تنظیف های رنگی نیز تولید می شود. امروزه مواد اولیه این پارچه با سایر مواد ترکیب شده و در تولید تیشرت، مانتو و لباس‌های مختلف تابستانی استفاده می‌شود. بافت این پارچه سبک و نرم است.

پارچه پنبه ای

پارچه پنبه یکی از متداول ترین انواع استفاده شده پارچه ها در جهان است. این منسوج از نظر شیمیایی ارگانیک است، یعنی هیچگونه اجزای مصنوعی در آن وجود ندارد. پارچه پنبه ای از طریق الیاف اطراف دانه های گیاه پنبه به دست می آید که به محض بالغ شدن دانه ها به شکل کرکی گرد پدیدار می گردند. چون پنبه قابلیت تنفس و قدرت جذب بالایی دارد، معمولا برای تولید لباس های آب و هوای گرم مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت تی شرت، جین های آبی رنگ، لباس آب و هوای گرم، لباس های رسمی و تجاری، و لباس های مجلسی زنانه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پارچه خنک نگه می دارد و می توان آن را در آب گرم و لباس شویی شست.

پارچه کتانی

پارچه کتان و استفاده از آن، تاریخچه بسیار گسترده‌ای دارد. طبق بررسی‌های انجام‌شده، اولین بار انواع پارچه‌های کتان، آن‌هم به شکل رنگ‌شده در غارهای مربوط به ماقبل تاریخ و انسان‌های اولیه یافت شد. پارچه کتان چند نوع است. مناسب ترین نوع آن برای لباس های تابستانی، کتانی نخی است. این نوع پارچه از نمونه پارچه‌هایی هستند که در تولید آن‌ها مقدار زیادی نخ به‌کاررفته است. از ویژگی‌های جذاب این پارچه می‌توان به آبرفت بسیار کم آن، عبور خوب جریان هوا و از همه مهم‌تر سازگاری عالی آن با پوست بدن و عدم ایجاد حساسیت‌ در روزهای گرم تابستان اشاره نمود.

دوام خوب پارچه‌های کتانی نیز قابل توجه است. شست‌وشوی این لباس‌ها آسان است و به سرعت خشک می‌شوند. پارچه‌ی کتانی را بهتر است که با دست بشویید و هرگز از سفیدکننده استفاده نکنید. سفیدکننده الیاف لطیف این پارچه را به‌ مرور نابود می‌کند. در صورت استفاده از ماشین لباسشویی، حتما تعداد دور شست‌وشو را کم کنید و فراموش نکنید که بهترین دمای آب برای شست‌وشو، چه با دست چه توسط ماشین لباسشویی، ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

پارچه شمبری

این نوع پارچه آبی‌رنگ یکی ار جایگزین هایی برای پارچه جین در فصول گرم است. شمبری معمولا ترکیبی از الیاف کتان تاب‌دار و پنبه است و همچنین در بعضی موارد از کتان و پلی‌استر نیز تهیه می‌شود. این پارچه نسبت به جین سبک‌تر است و انتخاب خنک‌تری برای تابستان محسوب می‌شود. در بافت این پارچه تار و پود سفید و آّبی وجود دارد، اما رنگ غالب پارچه آبی است.

دیدگاهتان را بنویسید