طرز صحیح پوشیدن لباس های چهارخانه، نماد سال 2022

لباس‌های چهارخانه یکی از طرح های محبوب دوست‌داران مد است. امسال هم این طرح ها با رنگ و لعاب جدید به بازار آمدند تا میزان محبوبیت خود را بیش از بیش افزایش دهند. لباس‌های چهارخانه ردی از گذشته را در بافت خود دارند.

شاید شما فکر کنید که لباس های چهارخانه فقط مختص زمستان و پاییز است، اما امسال این طرح در لباس های تابستانه هم به بازار عرضه شده است. استایلیست‌ها نمی‌توانند از این طرح زیبا بگذرند و در لباس های خود استفاده نکنند. این طرح جزو طرح هایی است که می‌تواند در هر شرایطی و محیطی اعم از استایل روزمرگی، اداری و رسمی مورد استفاده قرار بگیرد.

بندرت می‌توان پارچه طرح‌دار دیگری را پیدا کرد که پیشینه‌ای بیشتر از پارچه‌های چهارخونه داشته باشد.الگوی مربع طرحی بسیار پرکاربرد است که در تمام طول سال در لباس‌های مختلف به چشم می خورد.

طرح های چهارخانه بسیار معروف و کاربردی در دنیای مد

پارچه‌های چهارخونه در طرح‌های بسیار متنوعی در دسترس‌اند، به طوری که هر طرح، نوع بافت و تاریخچه مختص خود را دارد.

طرح چهارخونه گینگام (Gingham)

ریشه این طرح به قاره‌ی آسیا بر می‌‌گردد، این طرح در هفته‌های مد هند بسیار به چشم می‌خورد. این چهارخونه در اواسط دهه ۸۰ در منچستر، انگلستان، بسیار محبوب شد. الیاف به کار رفته در طرح گینگام پنبه یا ترکیبی از پنبه می‌باشد و برای دوخت بلوز، پیراهن و پرده از آن استفاده می‌شود.

طرح چهارخونه هوندز توث یا دندان سگ شکاری

کشور تولید کننده این طرح پارچه اسکاتلند است.
چهارخونه هوندز توث اغلب به رنگ سیاه و سفید است. اگرچه ممکن است از رنگ‌های دیگر نیز در این طرح استفاده شود. الیاف به کار رفته در این طرح پنبه، پشم یا ترکیبی از چند نوع پشم است که در تولید پیراهن، کت و شلوار، هدبند، روسری و به عنوان پارچه مبلمان کاربرد دارد.

طرح چهارخونه پنجره ای بزرگ

این طرح جز طرح های بسیار شیک و جذاب است. این طرح در زمان های گذشته هم بسیار محبوب بود. کشور تولید کننده این مدل چهارخانه، کشور اسکاتلند است. این طرح کاربرد زیادی در دوخت کت‌و‌شلوار، پیراهن‌های رسمی مردانه و پیراهن زنانه دارد. الیاف به کار رفته در پارچه این طرح پنبه یا ترکیب چند نوع پشم برای تولید کت و شلوار و ترکیب پنبه و الیاف مصنوعی برای بلوز و پیراهن است.

طرح چهارخونه تارتان

چهارخونه تارتان القا کننده‌ی سلطنتی بودن است و لوکس بودن را به تصویر می‌کشد. این پارچه زیبا از عبور افقی و عمودی نوارهایی به رنگ‌های مختلف و در مقیاس‌های متفاوت تشکیل شده‌ است. سرچشمه تارتان در بافته‌های پشمی است. این نوع طرح از کشور اسکاتلند سرچشمه می گیرد و زنان و مردان در دوخت دامن از این نوع پارچه استفاده می‌کنند.

چهارخونه تارتان در حال حاضر در اکسسسوری‌هایی مانند کراوات، دستمال جیبی کت، جوراب، کیف، دستکش و حتی چتر به چشم می‌خورد. این طرح اسکاتلندی شامل خطوط عمودی و افقی متعددی با چند رنگ می باشد. الیاف به کار رفته در پارچه‌هایی با این طرح، پشم، ترکیب پشم و پنبه یا ترکیبی از چند نوع پشم می‌باشد.

طرح چهارخونه گلن Glen

در لباس چهارخانه مدل گلن، خطوط بـه اصطلاح شکسته هستند و بـه صورت متناوب از روی هم عبور میکنند. دراین مدل پارچه، چهارخانه‌ها بـه یک اندازه نیستند، بلکه بزرگ و کوچک هستند و طبق معمول هم از این مدل چهارخانه برای لباس های مردانه استفاده میشود. شلوارهای مردانه‌ای کـه پارچه چهارخانه بـه سبک گلن دارند، طبق معمول بـه رنگ خاکستری روشن هستند. از این طرح پارچه می‌توانید در محیط های رسمی و غیر رسمی استفاده کنید. چهارخونه‌های گلن، طرحی بریتانیایی است که امسال نیز به عنوان طرح‌‌های ترند پارچه برای دوخت پالتو، کت مردانه و بلوز بسیار متداول است. بهترین کاربرد این طرح در لباس خانم‌ها، پوشیدن یک بلیزر چهارخونه همراه با یک پیراهن یا شلوار ساده مینیمال است.

طرح چهارخونه مادراس Madras

این چهارخونه رنگی و کژوال که با الیاف پنبه ای سبک تولید می‌شود، برای دوخت لباس‌های تابستانی کاربرد دارد. در هندوستان از این پارچه برای دوخت پیراهن یا لانگ استفاده می‌کنند. این طرح در اروپا نیز محبوبیت دارد. رنگی بندی های متنوع و بسیار شاد این طرح انتخاب را همیشه سخت می کند و گزینه های زیادی را پیش روی شما قرار می دهد. امروزه طرح Madras با جنس های مختلفی از جمله جنس نخی می توان در بازار پیدا کرد.

  • استایل های زیبا با لباس چهارخانه
  • بلوز آستین بلند مشکی با دامن کوتاه پشمی چهارخونه
  • دامن کوتاه با بلوز سفید و کت پشمی مشکی چهارخونه
  • ترکیب بلوز ساده و شلوار چهارخانه
  • پوشیدن لباس های چهارخانه در کنار رنگ های خنثی
  • استفاده از رنگ‌های زمینه پارچه چهارخانه برای باقی استایل
  • ترکیب کت مناسب و جذاب با پیراهن چهارخانه

دیدگاهتان را بنویسید