استایل دارک آکادمیا (Dark Academia) چیست و چه سبکی است؟

آکادمیا سبکی نو ظهور در دنیای مد و زیبایی و گرایشات و علاقمندی های تحصیلی و حتی روزمره است که همانگونه که از نام اش بر می آید، برگرفته از فضای آکادمیک و دنیای اساتید و دانش آموخته گان است که عموما به رشته های علوم انسانی می پردازند. این سبک یادآور افراد عاشق مطالعه و نوشتن است که وقت خود را صرف دنیای خود می کند تا پیروی از اتفاقات بیرونی.

با همه گیری بیماری کرونا در جهان و تعطیل شدن مدارس، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی و هنری، سبک آکادمیا با بهره گیری از نوستالژی آکادمی و آمیخته شدن با روح گوتیک قرن نوزدهم و زیبایی شناسی یونان باستان به پدیده ای تبدیل شد که هرروز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و حتی در جهان حرفه ای مد برخی طراحان در ارایه ی مجموعه های جدید خود به سوی آن کشیده شده است.

چیزی که در آکادمیا به چشم می خورد کیفیت لباس های استفاده شده است. آکادمیا به شاخه های متفاوتی تقسیم می شود، که البته هرروز در حال گسترش است پس برخی از معروف ترین ها را به طور مختصر معرفی می کنیم:

دارک آکادمیا

آکادمیای تاریک، گرایش به تاریکی، آثار ادبی که دور از رمانتیک هستند، تراژدی ها، مرگ، جستجو در معنای زندگی و بطور کلی به امیدوار نبودن برای آینده ی جهان و نوعی پوچ گرایی مربوط می شود.

لایت آکادمیا

آکادمیای روشن، متمایل به مثبت اندیشی، تمرکز بر چیزهای کوچک و لذت بردن از زیبایی های کوچک زندگی است. این سبک در مقایسه با دارک آکادمی کنتراست ملایم تری دارد و خوش بینانه تر است.

فانتزی آکادمیا

به دنیای تخیل و فانتزی می پردازد و به جمع آوری ابزار و وسایل مربوط به این فضا گرایش بیشتر دارد، فضایی همچون دنیای هری پاتر.

رومانتیک آکادمیا

به سبک رومانتیک، باروک و عاشقانه ها متمایل است.

تئاتر آکادمیا

گرایش به سمت آثار شکسپیر، تئاتر، اپرا دارد.

در این استایل لباس ها چگونه ست می‌شود؟

لباس های تیره و به دور از توجه

رنگ هایی مانند مشکی، قهوه ای، خاکستری و قرمز تند تا جایی که ممکن است به صورت یکنواخت در کنار هم قرار می گیرند. این سبک معمولاً شامل طرح های چهارخانه است و نمی تواند جزئیات مانند گل و یا طرح های دیگری داشته باشد.

پیراهن‌های آکسفورد، کفش های موکاسین، کت‌های چهارخانه، شلوارهای پارچه‌ای، دامن‌های گشاد و چین‌دار و اجناس بافتنی از جمله لباس های ضروری برای ایجاد این نوع استایل است. این سبک به پوشنده اجازه می دهد تا با محیط همگام شود. از سوی دیگر، این لباس ها به جای برش های تنگ، با برش های شل تر دوخته می‌شود که جذابیت خاصی به آن ها می‌دهد.

کفش های موکاسن و عینک را به عنوان اکسسوری انتخاب کنید. در استایل دارک آکادمیا کفش های لوفر و آکسفورد جزو محبوب ترین ها هستند. عینک های بزرگ هم جزو این استایل جذاب است. علاوه بر این‌ها کراوات، ساعت و سنجاق، جوراب، کوله پشتی و کیف دستی و حتی کتاب ها و مجلاتی که زیر بغل قرار گرفته اند، این سبک را بازتاب می دهند.

برند هایی که دارای لباس های مربوط به استایل دارک آکادمیا هستند

  • مارک cato
  • مارک everlane
  • مارک Torrid
  • مارک target
  • آمازون

بلیزر توئید بهترین لباس برای سبک آکادمى تیره است. اما همیشه به یاد داشته باشید که قسمت سر شانه حلقه آستین نداشته باشد. گزینه های ایده آل شامل جلیقه، بلیزر و کت و شلوار است. ژاکت های کش باف پشمى و کت ترنچ قطعا شما را در برابر سرما محافظت می کند.

این پست دارای ۱ نظر است

  1. ناشناس

    اهنگ های کلاسیک گوش میدم

دیدگاهتان را بنویسید