در فصل بهار چه کفش هایی بپوشیم؟

کفش یکی از اساسی‌ترین پوشاک هر فرد است که نقش به سزایی در استایل افراد دارد.احتمالا زیاد شنیده‌اید که کفش نشان‌دهنده شخصیت انسان‌ها است. پس در انتخاب آن بیشتر باید دقت کرد. کفش ها هم از نظر سلامت و هم از نظر راحتی پاها، باید مناسب باشد.

البته در برخی موارد کفش هایی هستند که فقط برای ترکیب و ست شدن با لباس ترجیح داده می شوند. کفش های بهاره معمولاً به صورت اسپورت یا تخت عرضه می شوند. کفش های تخت اغلب در فصل بهار و تابستان برای فروش عرضه می شوند. کفش های بهاری باید مخصوص بهار طراحی و خریداری شوند.

کفش های بهاری باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

در فصل بهار چون هوا رو به گرمی می‌رود به سراغ کفش‌هایی بروید که رویه‌ی آن‌ها باز است و دارای کفی نازک و سبک بوده و جنس آن‌ها از پارچه‌های خنکی است. تا هم هوا داخل کفش جریان داشته باشد و هم احساس راحتی بیشتری کنید. اصولا کفش‌هایی که از پارچه‌های کتانی، چرم نازک یا مواد مصنوعی ساخته شده‌اند، گزینه‌های مناسبی برای پوشیدن در فصل بهار هستند.

کفش های بهاری کدامند؟

  • کفش کالج

کفش‌های کالج برای هر فردی با هر سن و جنسیتی خصوصا در فصل بهار مناسب است و نه تنها ظاهر شما را زیبا می‌کند بلکه یک کفش راحت است و با هر استایلی هم‌خوانی دارد. توجه داشته باشید که کالج را می توان در هر زمان از سال پوشید. اما بیشتر به عنوان کفش بهاری و تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا کفش کالج رویه کمی دارد و این باعث می شود که گردش هوا در کفش بیشتر شود.

  • صندل ها

صندل‌‌ها می‌توانند در فصل بهار جایگزین خوبی برای کفش باشند و همونطور که می‌دانید در طرح‌ها و جنس‌های مختلف در بازار وجود دارند. صندل بهاری در عین زیبایی و شیک بودن از عرق کردن و بدبو شدن پا نیز جلوگیری می کند. اما انتخاب نا مناسب این نوع کفش ها سبب آسیب به پا می شود بنابراین باید هنگام خرید صندل های بهاری دقت کنید.

  • کفش های کتان

کفش های کتان را همیشه به خاطر بسپارید چون علاوه بر اینکه راحت و خنک هستند، سبک وزن بودن آن‌ها هم راحتی آن‌ها را چندین برابر می‌کند.

  • کفش‌های جلوباز

یکی دیگر از انتخاب‌های شیک در این فصل هستند که بیشتر برای تیپ‌های نیمه رسمی کاربرد دارند و برای روزهایی که هوا نسبتا گرم و بارانی نیست، گزینه خوبی به حساب می‌آیند. این کفش ها در مدل های پاشنه بلند، پاشنه کوتاه و بدون پاشنه (پاشنه تخت) موجود هستند. در بعضی از اوقات به این مدل، کفش تخت باله نیز می گویند.

  • کفش های اسنیکر

در ایران کفش های اسنیکر با نام کتانی یا کتونی شناخته می شود. اسنیکر های جدید از فناوری هایی برخوردار هستند که توسط برخی از برند های شناخته شده و معتبر تولید شده تا به بهترین شکل بتوانند سلامتی پاها را ایجاد کنند. این کفش های به قدری راحت و انعطاف پذیر هستند که می‌توانید در هر فصلی از آن ها استفاده کنید. می‌توانید از اسنیکرهای ساق کوتاه، میدتاپ و یا اسنیکرزهای کانورس برای استایل‌های کژوال در این فصل بی‌نظیر، بهره ببرید.

  • کفش های پاشنه مکعبی (Block Heel)

این کفش های زنانه هم خوش فرم و هم بسیار محکم به نظر می رسند. کفش های پاشنه مکعبی به خاطر ساختمانشان، وزن بدن را روی پا به درستی توزیع می کنند و فشار بر روی انگشتان پا را از بین می برند.

  • کفش‌های پاشنه‌مخروطی (Cone Heel)

پاشنه این کفش ها معمولا از بالا حالتی ضخیم و محکم دارند و در پایین شکلی باریک و ظریف پیدا می‌کنند. این مدل کفش زنانه معمولا پاشنه های متفاوتی دارند و به دلیل شکل خاص پاشنه تا حد زیادی فشار را از روی پاشنه‌ی پا برمیدارند. بنابراین این مدل کفش‌های پاشنه‌دار را هم می‌توانید علاوه بر میهمانی‌ها و مجالس، در استایل روزمرگی هم بپوشید.

  • کفش وج

کفش وج انواع مختلفی دارند. پاشنه‌های حصیری این کفش ها برای استایل روزمرگی در فصل‌های گرم سال و میهمانی‌های غیررسمی و یا عصرانه بسیار مناسبند. با ترکیب کفش‌های حصیری وج و شلوارهای خنک تابستانی و دامن‌های کوتاه و بلند خوش رنگ می‌توانید استایل‌های جذابی برای فصل بهار بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید