شیک ترین لباس های پوشیده زنانه

لباس بلند و پوشیده یکی از پرطرفداراترین لباس ها در بین خانم های ایرانی است. شاید خیلی از افراد این گونه فکر کنند که این مدل لباس ها از مد افتاده باشد، ولی اینطور نیست. با توجه به افزایش مهمانی ها و مراسمات مختلط، خانم های جوان به دنبال لباس های هستند که پوشیده و شیک باشد.

خیلی از افراد به دلیل علاقه زیاد خود به این مدل لباس را برای لباس نامزدی و لباس عروس نیز انتخاب می کنند. معمولا برای تمامی خانم‌ها، انتخاب نوع لباس چالش بزرگی است. قطعا پیدا کردن یک لباس مناسب با ویژگی‌هایی که در ذهن ما وجود دارد، کار را بیش از پیش دشوار می‌کند. پیدا کردن لباس پوشیده نیز، از انواع دیگر سخت‌ تر است. زیرا لباس پوشیده بسیار مشکل‌تر از سایر انواع لباس در دسترس است. لباسی که دارای آستین بلند، یقه بسته و قد مناسب باشد، بسیار سخت پیدا می‌شود.

ویژگی لباس های پوشیده و مجلسی چیست؟

لباس های پوشیده طیف وسیعی از اندازه ها را در بر دارد. در بین مدل های عبایی که معمولا به وفور تولید می شوند، گزینه های گسترده ای برای سایزهای بزرگ نیز وجود دارد.

این لباس ها در رنگ ها و طرح های متنوع با پارچه هایی که بدن نما نیستند، تولید می شوند.

لباس‌های سایز بزرگ گاهی گران‌تر از سایر محصولات هستند، اما خوشبختانه در این مدل‌ها می‌توان لباس سایز بزرگ را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه خریداری کرد.

مانتو عبایی

یکی از لباس های پوشیده و شیک که در اغلب شرایط ها می‌توان از آن استفاده کرد، مانتو عبایی است. عبا نوعی پوشش سیاه رنگ است که به چادر شباهت دارد. این لباس در مدل های مختلف و با پارچه های مختلفی به بازار ارائه می شود. عبا اما اصولا طرح ها و انواع مختلفی دارد. عبا در اصل یک نوع پوشش است که پیشینه آن به شهر اهواز برمی گردد، مردمان عرب در این ناحیه از این پوشش استفاده می کنند. عبا عربی اصولا در وسط و به شکل عرضی یک دوخت دارد که باعث می شود لباس به دو قسمت بالایی و پایینی تفکیک شود. این مانتو به عنوان لباس مجلسی هم تلقی می‌شود.

پیراهن بلند

انواع پارچه های به کار برده شده در لباس های پوشیده

پارچه کرپ

این پارچه نرم و دارای افکت خوبی است و خیلی خوب روی بدن می نشیند.

پارچه لمه

دارای سطح دندانه دار و برجسته است و ضخامت کافی دارد.

پارچه گیپور

از پرطرفدارترین پارچه ها برای دوخت لباس مجلسی و پوشیده است. این پارچه ها بدنتان را خنک نگه می‌دارد.

پارچه حریر

پارچه ای بسیار نازک و سبک که دارای لطافت کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید