راهنمای کامل خرید کفش آکسفورد

کفش های آکسفورد، کفش‌های بند دار هستند. کفش‌هایی ساده با جنس مختلف در قالب مشخص، برای استفاده‌ی روزمره و رسمی در دو بخش کفش‌های آکسفورد زنانه و مردانه. از سری کفش‌های پرکاربردی که در تمامی استایل‌ها، امکان استفاده متنوع را برای هر شخصی فراهم کرده است. به یقین می‌توان گفت کفش‌های آکسفورد، از سری کفش‌های چند منظوره‌ای است که هیچ تاریخ انقضایی ندارد همین ویژگی منحصربه فرد باعث می‌شود کفش تقریباً یکپارچه به نظر برسد. همچنین، این امر به ظاهر رسمی، کلاسیک و شیک این مدل کفش کمک کرده است.

تا چند سال پیش، این کفش‌ها تنها از چرم تهیه می‌شدند. ولی اکنون دیگر محدود به جنس خاصی نیستند. رنگ‌های متنوعی از این استایل در بازار می‌بینید. اگرچه، مشکی و قهوه‌ای آن محبوب‌تر و پرکاربردترند. در سال‌های اخیر، ممکن است تزیین بیشتری روی کفش کار کنند، که اغلب به‌شکل سوراخ‌های ریز روی چرم است. درحالی‌که قبلا از چرم ساده تهیه می‌شد.

راهنمای کامل خرید کفش آکسفورد

در ظاهر این ‌چنین به‌نظر می‌رسد که این مدل کفش‌ها فقط در یک مدل و قالب مورد توجه واقع شده است. اما این‌گونه نیست! کفش اکسفورد بدلیل تنوع در قالب‌های مختلف، مورد توجه و محبوبیت همگان قرار گرفته است. بخش مورد اهمیت در این کفش‌ها، قسمت پنجه است که در مدل‌های مختلفی ارائه شده است.

کفش اکسفورد پنجه ساده

این مدل کفش تنها یک برش دارد و بدون دوخت و یا برشی تزیینی است. این سبک رسمی تر از سایر کفش های آکسفورد است. این کفش‌های رسمی با حداقل جزئیات و در رنگ های قهوه‌ای تیره و مشکی، با لباس‌های رسمی مانند تاکسیدو به خوبی ست می‌شوند.

کفش آکسفورد وینگ تریپ

ساده‌ترین راه برای تشخیص این مدل از کفش‌های‌ آکسفورد، کلمه w است. هر کفش آکسفورد که قسمت پنجه آن برش w داشت، کفش آکسفورد وینگ تریپ است.

کفش آکسفورد بالمورال

این مدل از آکسفورد‌ها تقریبا شبیه به کفش آکسفورد وینگ تریپ است. تنها تفاوت آن، تزیینات بر روی پنجه است.

پنجه کلاهی

کفش مدل پنجه کلاهی (Cap toe) یکی از متداول‌ترین انواع کفش آکسفورد به‌حساب می‌آید. هر قدر کفش پنجه ساده برای مناسبت‌های رسمی جان می‌دهد، پنجه کلاهی برای محل کار و مصاحبه‌های کاری مناسب است. نام این استایل از تکنیک تولید آن برگرفته شده. روی پنجه این کفش، دوخت افقی می‌بینید که از سمت شصت پا به طرف انگشت کوچک کشیده شده. این دوخت ظاهری به کفش می‌دهد که انگار کلاهی روی پنجه‌ آن گذاشته‌اند. به همین دلیل به پنجه کلاهی معروف است. رنگ مشکی آن از همه محبوب‌تر است.

نکاتی که هنگام انتخاب کفش آکسفورد باید به آن توجه کنید.

خرید کفش آکسفورد کار دقیق و بااهمیتی ا‌ست. چراکه اگر جنس کفش خوب باشد، مدت‌ها آن‌ را خواهید پوشید. نکته‌ مهم در این خرید، توجه به سایز و اندازه‌هاست. کفش باید از کناره‌های پا کاملا اندازه باشد، نه تنگ و نه گشاد. پا باید کاملا راحت باشد و احساس تنگی نکند. اما قرار نیست زیادی آزاد و گشاد باشد.

چگونه کفش های آکسفورد را تمیز کنیم؟

اگر یک جفت کفش آکسفورد چرم طبیعی دارید، تمیز کردن مرتب آن‌ها به محافظت از کفش‌هایتان کمک می‌کند. تمیز کردن کفش های چرمی تا زمانی که ابزار مناسبی در دست داشته باشید کار سختی نخواهد بود. به یاد داشته باشید که چرم در هنگام خیس شدن تمایل به جمع شدن، خشک شدن و ترک خوردن دارد. بنابراین در روزهای بارانی کفش های چرمی خود را در خانه نگه دارید و برای تمیز کردن آن از آب استفاده نکنید.

هنگام تمیز کردن ابتدا باید بند ها را بردارید. با توجه به سیستم توری کفش آکسفورد، تمیز کردن زبانه کفش بدون برداشتن بند آن آسان نخواهد بود. هرگز از محصولات پاک کننده چرم بدون برداشتن زبانه استفاده نکنید، زیرا زبانه ها معمولاً از پارچه ساخته شده اند و پاک کننده و جلا دهنده چرم، می تواند آنها را لکه دار کند.

گرد و غبار را با یک برس نرم پاک کنید. برس نرم باعث می‌شود روی کفشتان خراش ایجاد نشود. برس را به آرامی روی سطح کفش بمالید تا آلودگی از روی کفش پاک شود.

سپس پاک کننده مخصوص را با استفاده از برس روی سطح چرم به صورت دورانی حرکت دهید. اینکار را تا زمانی ادامه دهید تا چرم کثیف شده، شکوه سابق خود را به دست آورد.

اگر کفش چرمی شما دارای لکه سخت چربی است، آن را با پودر جاذب مانند پودر بچه بپوشانید. 2 تا 3 ساعت بگذارید تا روغن جذب شود. پودر را به آرامی با یک برس نرم پاک کنید. سپس کفش های تمیز شده را در داخل قوطی خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید