همه چیز درباره کفش های ورنی مردانه

چرم لاکی یا ورنی نوعی چرم است که دارای سطحی بسیار شفاف، براق و صیقلی است. سطح آن به دلیل وجود چرم، ضد آب است. وقتی به یک کفش براق و ضد آب فکر می کنیم، اولین گزینه ای که به ذهن خطور می‌کند، کفش های ورنی است. این نوع چرم اغلب در موقعیت های رسمی تر، به عنوان کفش، کیف و کمر استفاده می شود.

سطح براق این کفش ها مستعد خراش است و باید به خوبی از آن مراقبت شود. کفش های ورنی انواع مختلفی دارند. کفش های کلاسیک بند دار یکی از آن ها است. چرم ورنی در کفش های بند دار دربی، آکسفورد و بلوچر استفاده می شود. لوفر یکی از کفش های تولید شده با چرم ورنی است مشاهده می شود که در اکثر مدل های بدون بند تولید شده و در تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کفش های کلاسیک سگک دار نیز جز دسته کلاسیک است. در تولید بوت ها هم از چرم ورنی استفاده می‌شود.

کفش ورنی مردانه چگونه تولید می شود؟

همه چیز درباره کفش های ورنی مردانه

محبوب ترین محصولات ورنی عبارتند از کمربند، کیف، کوله پشتی، کیف پول، بوت، کفش رسمی، کفش راحتی، کفش ورزشی،بند ساعت و لوازم دیگر است. چرم ورنی نوعی پارچه است که با مواد شیمیایی ترکیب شده است که به آن سطحی براق و بازتابنده می دهد. ابتدا پس از جدا شدن پوست از تن حیوان، در نمک نگهداری می شود تا از پوسیدگی جلوگیری شود. پس از اینکه پوست ها حداقل به مدت 24 ساعت در آب نمک ماندند، اجازه داده می‌شود تا خشک شوند. سپس به دباغی فرستاده می شود. چرم های خشک شده چندین مرحله دباغی را طی می کنند.

چرم های دباغی شده باز هم در داخل محلول نمک کروم قرار می گیرند و به مدت 8 تا 12 ساعت خیس می شوند. رنگ های موجود در محلول نیز به چرم رنگ می دهد. معمولا رنگ مشکی انتخاب می‌شود. هنگامی که چرم آماده شد، می توان یک روکش براق بر روی آن اعمال کرد. قرن ها پیش، سطح این چرم معمولاً با روغن معدنی یا روغن بذر کتان براق می شد. امروزه در تولید این نوع کفش ها اغلب از پلی اورتان یا پوشش اکریلیک استفاده می‌شود. هر دو پلاستیک هستند که به مواد زیری اجازه انعطاف پذیری می دهند. هر دو آن ها می تواند به صورت شفاف یا رنگی باشد.

چگونه بفهمیم کفش های ورنی از چرم طبیعی تولید شده است؟

ورنی طبیعی ساخته شده از پوست حیوانات است که پوشش آن از پلی اورتان یا اکریلیک است. مانند هر محصول چرمی، یک نسخه تولید شده مصنوعی نیز وجود دارد. در حالی که چرم اصل با کیفیت بالا، گران است زیرا به طور طبیعی تولید می شود. اما نسخه های مصنوعی ارزان تر هستند.

همه چیز درباره کفش های ورنی مردانه

برای اینکه بفهمید کفشی که خریداری کرده اید چرم طبیعی است یا چرم مصنوعی:

  1. اولین و ساده ترین راه برای تشخیص اینکه آیا یک ماده چرم است، خواندن برچسب محصول است.
  2. راه دیگر، صحبت کردن با فروشنده است .
  3. یکی دیگر از راه های آسان و کاربردی، بررسی سطح کفش است زیرا چرم طبیعی ظاهری ناهمگن دارد اما سطح ورنی مصنوعی حالت خیلی صاف دارد.

چگونه کفش های ورنی مردانه را تمیز کنیم؟

هر زمان که یک لکه یا کثیفی دیدید که درخشندگی آن را کاهش دهد، پس بدانید زمان آن رسیده که تمیز شود. اگر به صورت مداوم می پوشید، لازم است حداقل هفته ای یک بار آن ها را تمیز کنید. مهم است که اجازه ندهید سطح کفش با آب زیاد، تماس پیدا کند.

روش آب و صابون:

  • اولین گام در تمیز کردن کفش ورنی این است که هر گونه کثیفی را با یک برس نرم پاک کنید.
  • یک پارچه نخی نرم را با کمی آب و کمی صابون خیس کرده و آب آن را بگیرید و سطح آن را پاک کنید.
  • سپس سطح کفش را با یک پارچه نرم خشک کنید.
  • اجازه دهید محصول به مدت تقریباً 24 ساعت در دمای اتاق خشک شود.
  • سپس براق کننده مخصوص را بر روی سطح کفش ها بمالید.

کفش های ورنی مردانه را چگونه ست کنیم؟

اگرچه به نظر نمی رسد این نوع کفش ها با لباس های ورزشی سازگاری زیادی داشته باشد، اما در لباس های روزمرگی هم ترجیح داده می شود. کفش‌های چرمی را می‌توان به راحتی با یک شلوار جین و یک پیراهن اسپورت پوشید. اول از همه، شلواری که با کفش‌های ورنی پوشیده می‌شود، باید متناسب با تیپ بدنی فرد باشد. لازم است مطمئن شوید که رنگ کفش و شلوار انتخابی با بقیه لباس های شما هماهنگ است. به همین دلیل بسیار مهم است کفشی که انتخاب می کنید با اکثر لباس هایتان متناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید