چگونه بوت های آگ (Ugg) را تمیز کنیم؟

ابتدا بوت های خود را با یک برس جیر بشویید تا آلودگی و گرد و غبار از سطح آن پاک شود. بهتر است از یک برس جیر نرم استفاده کنید تا آسیبی به سطح کفش ها وارد نشود. با استفاده از این برس می‌توانید به راحتی آلودگی ها را از سطح کفش پاک کنید. سپس بوت های Ugg خود را با یک اسفنج آغشته به آب، خیس کنید. اسفنج را خیس کنید. سپس آن را فشار دهید تا آب اضافی آن تا حد ممکن گرفته شود.

 بوت های آگ

سپس اسفنج را به آرامی روی بوت های خود بکشید تا سطح آن کاملا خیس شود. البته دقت کنید تا آب زیادی داخل پارچه نفوذ نکند زیرا می تواند باعث جدا شدن پارچه از پشم داخل کفش شود. اگر اسفنج ندارید، از پارچه تمیز و نرم استفاده کنید. سپس مایع پاک کننده جیر را روی اسفنج بریزید و سطح بوت را به آرامی مالش دهید.

اسفنج را به آرامی روی تمام سطح کفش بکشید و در صورت نیاز کمی پاک کننده بیشتر به آن اضافه کنید. همیشه بهتر است مواد شوینده را کم کم روی اسفنج اضافه کنید. پاک کننده را مستقیماً روی بوت های Ugg نریزید. برخی از افراد ترجیح می دهند پاک کننده خود را از مقادیر مساوی سرکه و آب بسازند. اما به خاطر داشته باشید که این کار ممکن است باعث تغییر رنگ در کفش شما شود.

 بوت های آگ

سپس اسفنج را داخل آب بشویید تا مواد شوینده آن از بین برود. مواد شوینده روی کفش را به همین روش کاملا از روی کفش ها پاک کنید. اینکار را با استفاده از حرکات دایره ای انجام دهید. این کار را تا زمانی که تمام آلودگی ها و مواد شوینده از بین برود، ادامه دهید. این عمل باعث می‌شود بدون اینکه آب اضافی داخل کفش برود، کفش هایتان تمیز شود.

می‌توانید به جای اسفنج از جیر پاک کن هم استفاده کنید. بوت ها را با پارچه نرم و سفید دیگری خشک کنید. چون پارچه رنگی ممکن است باعث رنگ گرفتن کفشتان شود. اگر متوجه شدید که روی کفشتان آلودگی بیشتری وجود دارد، یک بار دیگر با اسفنج مثل روش گفته شده، سطح آن را تمیز کنید.

بعد از شست و شو، برای اینکه بوت های آگ فرم خود را از دست ندهد، داخل آن ها را با دستمال کاغذی پر کنید. پارچه این کفش ها به قدری حساس است که اگر بیش از اندازه خیس شود، به راحتی شکل خود را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از اینکار، آن ها را با حوله های کاغذی، روزنامه یا چیزی مشابه پر کنید. داخل کفش را از ابتدا تا انتها، کاملا پر کنید. بوت ها را به مدت 24 ساعت در مکانی خنک و دارای تهویه خشک کنید.

 بوت های آگ

بهترین راه برای خشک کردن کفش آگ این است که اجازه دهید به طور طبیعی در یک مکان خنک با گردش هوای خوب مانند گوشه اتاق است. بوت های خود را در معرض حرارت مستقیم قرار ندهید. به عنوان مثال قرار دادن آن‌ها بر روی بخاری، شوفاژ و همچنین استفاده از سشوار می‌تواند به آن ها آسیب برساند. همچنین از قرار دادن بوت های خود در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. نور خورشید و گرما می تواند باعث چروک شدن و ترک خوردن کفش شده و باعث کمرنگ شدن پارچه کفشتان شود.

 بوت های آگ

هنگامی که بوت های آگ خشک شدند، سطح آن ممکن است ظاهری صاف داشته باشد. یک برس جیر بردارید و آن را در خلاف جهت مو های پارچه بکشید. اینکار را در همه سطح کفش انجام دهید تا ظاهر آن به حالت اول بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید