آموزش درست کردن دستبند میوکی

همه ی ما در طول زندگی حتما همیشه استفاده از منجوق هارو در لباس ها و رومیزی ها دیدیم و به اونها علاقه داشتیم اما حالا ما میخواهیم کاربرد جدیدی از منجوق رو به شما آموزش بدیم.

توی این کلاس قراره که با منجوق های با کیفیت میوکی ساخت زیورالات شامل یک نوع دستبند با منجوق و گوشواره با منجوق و آویز با منجوق رو یاد بگیریم.البته نمیتونیم بگیم که این تکنیک فقط مخصوص زیورالات هست و نمیشه برای ساخت چیز های دیگه ازش استفاده کرد.

شما با یاد گرفتن تکنیک منجوق دوزی میتونید انواع پیکسل ها و خیلی چیزاهای دیگه رو برای خودتون درست کنید. مثل خیلی از هنر های دیگه فقط کافیه که اصول اولیه و تکنیک های موردنظر رو به خوبی یاد بگیرید. بقیه کار فقط بستگی به خلاقیت و ذوق هنری خودتون داره

طراحی دستبند ها یک سرگرمی لذت بخش برای بانوان است که خانم ها در هر سنی دوست دارند آن را انجام دهند. وقتی صحبت از زیورآلات به میان می‌آید، خانم‌ها به ظرافت اهمیت می‌دهند. می‌توان مدل‌های بسیار متفاوتی از دستبند با مهره‌های شنی یا مهره‌های میوکی تولید کرد.

بنابراین، چگونه می توان زیباترین دستبند را از مهره های Miyuki درست کرد؟ مهره های میوکی از جمله موادی است که در ژاپن تولید می شود و در دسته دانه های شنی قرار می گیرد. با این حال، آن‌ها در مقایسه با انواع دانه های شنی کلاسیک، بزرگتر هستند. مدل های دستبند میوکی نمونه خوبی برای این موضوع است. دستبند های میوکی طرح های متنوع تری دارند.

مدل های دستبند میوکی همانطور که می دانیم زیورآلاتی کاربردی و زیبا هستند که با انواع مهره های میوکی ساخته می شوند. ساخت آنها بسیار آسان است و نیازی به تجربه قبلی ندارند. فقط باید از مواد مناسب استفاده کنید. ساخت دستبند Miyuki تنها زمانی که با مواد مناسب انجام شود چند دقیقه طول می کشد و باعث می شود که مدل دستبند منحصر به فرد باشد.

لوازم لازم جهت درست کردن دستبند میوکی

  • دستگاه منجوق بافی
  • انواع مهره منجوق
  • نخ نامرئی
  • نخ معمولی
  • سوزن منجوق دوزی
  • قفل دستبند
  • قیچی
  • چسب قطره ای
  • چسب نواری
  • خلال چوبی
  • الگوی ساخت دستبند با منجوق
  • آماده کردن دستگاه منجوق بافی

طرز درست کردن دستبند

در اولین گام باید ۳ متر از نخ مورد نظرتان را آماده کنید. این نخ به عنوان نخ تار دستگاه به حساب می آید. برای این نخ می توانید از نخ کتان یا نخ نایلون با ضخامت ۰٫۲ میلیمتر استفاده کنید. انتهای نخ را به پیچ قرار گرفته در یک طرف دستگاه گره بزنید. برای این کار دو گره روی هم بزنید که به اصطلاح گره کور شود و وسط کار باز نشود.

امتداد نخ را از روی قسمت دندانه ای دستگاه عبور دهید تا به پیچ واقع شده در طرف دیگر دستگاه برسد. نخ را از این پیچ رد کنید و آن را از دندانه سمت راست محل عبور نخ مجددا به نقطه ابتدایی برگردانید. این بار نخ را از پیچ ابتدایی دستگاه رد کرده و آن را از دندانه سمت چپ نخ ابتدایی پیش ببرید. تعداد رفت و برگشت ها یا به عبارت دیگر تعداد رشته های تار بستگی به الگوی شما برای ساخت دستبند با منجوق دارد.

زمانی که تعداد رشته مورد نیازتان را بوجود آوردید انتهای نخ را چند بار دور پیچ دستگاه بپیچانید و آن را به کمک باقیمانده ای که از ابتدای نخ آویزان است گره کور بزنید. اضافه نخ را با قیچی بچینید.

وقتی که کار بافت دستبند با دستگاه منجوق بافی تمام شد دو طرف دستبند را از ناحیه نخ های تار بچینید به طوری که حدود سه الی چهار سانتیمتر از نخ در هر دو طرف باقی بماند. نخ های تار را دو به دو به همدیگر گره کور بزنید. همین کار را با چهار نخ بعدی انجام دهید.

دستبند میوکی

آخرین مرحله از آموزش ساخت دستبند با منجوق مربوط به وصل کردن قفل به دستبند است. دو تکه کاغذ بردارید و دو طرف دستبند را روی آنها قرار دهید. بعد از خشک شدن چسب ها اضافه های نخ های تار را با قیچی بچینید. قفل دستبندی را که برای این کار منجوق دوزی شده در نظر گرفته اید بردارید و داخل آن را به کمک خلال چوبی به چسب قطره ای آغشته کنید. قفل را از طریق آخرین رج منجوق روی دستبند به صورت کشویی به دستبند وصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید