پارچه آلکانترا چیست؟ آیا پارچه آلکانترا باعث تعریق شما می شود؟

آلکانترا یک پوشش از جنس میکروفیبر که توسط “Alcantara S.p.A” تولید صنعتی شده و به بازار عرضه شده است. که به طور عمده در طراحی، مد، لوازم جانبی، لوازم الکترونیک مصرفی، صنعت خودرو و صنایع دریایی استفاده می شود.

این ماده در دهه 1970 میلادی توسط میوشی اوکاموتو (Miyoshi Okamoto) توسعه داده شده است. او یک دانشمند بود که برای یک شرکت ژاپنی فعال در شیمی به نام صنایع تورای (Toray Industries) کار می کرد. آلکانترا بر پایه همان تکنولوژی ای بود که محصولی دیگر از همان شرکت با نام اولتراسویید (Ultrasuede) در حدود سال 1972 از آن ساخته شده بود. یک سرمایه گذاری مفصل مابین شرکت ایتالیایی ای ان آی (ENI) و تورای باعث شکل گیری “Alcantara SpA” به منظور ساخت و توزیع این ماده (آلکانترا) شد. هم اکنون این شرکت متعلق به تورای و میتسویی (Mitsui) است.

پارچه آلکانترا

گاهی اوقات انتخاب درست از بین ده ها نوع پارچه آسان نیست. پارچه آلکانترا که این روزها به کرات با آن مواجه می شوید، جایگاه مهمی در صنعت مد دارد. بنابراین، پارچه آلکانترا چیست؟ تفاوت پارچه آلکانترا چیست؟ آیا پارچه آلکانترا باعث تعریق شما می شود؟ ویژگی های پارچه آلکانترا چیست؟ آیا پارچه آلکانترا شما را گرم نگه می دارد؟

رنگ ها، بافت ها و پارچه ها تعیین کننده مد هستند. استفاده از رنگ و پارچه مناسب می تواند لباس شما را مانند یک ستاره بدرخشاند. همانطور که می توانیم گزینه های مختلف در رنگ ها و پارچه ها را با توجه به فصل ارزیابی کنیم، شکل، اندازه و نوع لباس و تودوزی نیز عامل بزرگی در این امر است. پارچه آلکانترا، یکی از محبوب ترین انواع پارچه ها در دوران اخیر است که اغلب در اینترنت توسط افراد زیادی جستجو می شود. پارچه آلکانترا که در کشور ایتالیا تولید می‌شود، شباهت زیادی به پارچه جیر دارد. این پارچه که حس جیر را می دهد در واقع نام یک برند را یدک می کشد. به عنوان علامت تجاری ثبت شده Alcantara S.P.A، یکی از محبوب ترین برندها در ایتالیا شناخته می شود.

تفاوت پارچه آلکانتارا چیست؟ آلکانتارا به چه معناست؟

پارچه آلکانترا که از 60 درصد نخ پلی استر و 40 درصد نخ پلی اورتان تشکیل شده است، از دست ایتالیایی ها می آید، اما در واقع این کلمه منشاء عرب دارد. اصل این کلمه کلمه «القنطره» است که به معنای «پل» است. پارچه Alcantara که ترکیبی از پوست حیوانات و پارچه نخی را آشکار می کند، به عنوان یک پل در اینجا عمل می کند.

پارچه آلکانتارا

آیا پارچه آلکانتارا باعث عرق کردن شما می‌شود؟

یکی از مهمترین مسائل در انتخاب پارچه این است که بدانیم آیا باعث عرق کردن می شود یا خیر. شاید در نگاه اول به نظر برسد که این پارچه باعث عرق کردن می‌شود اما اینگونه نیست. پارچه آلکانترا که جایگاه مهمی در ادبیات مد دارد، با خاصیت عرق نکردن خود به میدان می آید. از این نظر آلکانترا یک قدم جلوتر از سایر پارچه ها است.

خواص پارچه آلکانتارا

  • پارچه آلکانترا ساختار و بافتی چشم نواز دارد.
  • به عنوان نوعی پارچه مقاوم در برابر لکه هایی که ممکن است ایجاد شود، شناخته می شود.
  • بافت آن سفت نیست بلکه بسیار نرم است.
  • ساختار سبکی دارد.
  • تمیز کردن آن آسان است.
  • همچنین به عنوان پارچه مبلی نیز شناخته می شود.

کاربرد آلکانترا

آلکانترا دارای کاربرد هایی از قبیل مبلمان، لباس، جواهرات، کلاه و خودرو سازی (مانند صندلی ها، داشبرد و رودری ها در بسیاری از تامین کنندگان اتومبیل های بالا رده) است. در دنیای مد، لوییس ویوتن (Louis Vuitton) هم از الکانترا در تولید بسیاری از کیف هایش استفاده می کند. همچنین از آلکانترا برای پوشش هدفون های بالا رده استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید