دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز

دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز با حضور شرکت ها و فعالان این حوزه در سالن همایش های شهرداری کلانشهر تبریز از ساعت ۱۶ الی ۱۹ روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰، برگزار شد.

در این مراسم که مهندس آرش خادم و تنی چند از استادکاران صنایع چرم سی سی نیز حضور داشتند، آقای مهندس آقانژاد، رییس جدید انجمن کفش تبریز، از زحمات حاج محمد خادم، پدر کفش دستدوز تبریز و پیشکسوت بزرگ کفش تبریز، تجلیل و یاد آن مرحوم را گرامی داشتند. در اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان کفش تبریز در سال ۱۳۹۹ از حاج محمد خادم، تجلیل شده بود. یادشان گرامی و نامشان جاویدان.

یکی دیگر از سخنرانان این همایش، جناب آقای نامی بودند که به لزوم آشتی سنت و مدرنیته تاکید داشتند و این که کفش فقط چرم طبیعی نیست و نیاز به بروز شدن ماشین آلات و تکنولوژی های این صنعت داریم.

در این همایش، آقای کریم زاده، رئیس خانه کارگر نیز سخنرانی کردند و به موضوعات مختلفی همچون شعار همایش، اشاره داشتند. این همایش با شعار «با لذت قدم بزنیم به همت پیشکسوتان کفش تبریز» برگزار شد. همچنین به این نکته اشاره داشتند که تبریز پایتخت چرم و کفش ایران هست و در شهرهای مختلف در فروشگاه های کفش می نویسند: «کفش تبریز داریم»

در طی این همایش از چند تن از اساتید چرم سیسی از جمله استاد رسول جداری و استاد یوسف محمدی اصلی، تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید