برای ایجاد استایل زیبا از چه ترکیب رنگی استفاده کنیم؟

کفش سی سی – چرخه‌ی رنگ می‌تواند به شما بگوید کدام رنگ‌ها ترکیب بهتری می‌سازند. ترکیب خاصی از رنگ‌های موجود در این چرخه که به چشم انسان ترکیب خوبی می‌آیند، هارمونی (هماهنگی) رنگ‌ها نامیده می‌شود. رنگ‌های اصلی قرمز، زرد و آبی هستند. ترکیب رنگ‌های اصلی با هم رنگ‌های ثانویه را می‌سازد.

رنگ‌های ترکیبی (مرتبه سوم) نیز از ترکیب رنگ‌ اصلی با رنگ‌های ثانویه به وجود می‌آید.در این چرخه بعضی رنگ‌ها گرم و برخی دیگر سرد هستند. رنگ‌های گرم به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد متمایل‌اند. رنگ‌های سرد نیز به رنگ‌های آبی، سبز و بنفش گرایش دارند. ترکیب کردن رنگ‌های گرم با یکدیگر و رنگ‌های سرد با هم، روش خوبی برای ایجاد هماهنگی رنگی برای افراد مبتدی است. این کار کم‌کم به شما کمک می‌کند تا بیشتر با رنگ‌ها احساس راحتی کنید.

ایجاد استایل زیبا

1 تا حد ممکن از رنگ های مکمل در لباس استفاده نکنید

این رنگ‌ها در چرخه‌ی رنگ در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند (مثلا بنفش و زرد). نگذارید نام مکمل این رنگ‌ها شما را فریب بدهد. این رنگ‌ها مکمل یکدیگرند، ولی برای ترکیب لباس شما مناسب نیستند. اگر در ست کردن رنگ لباس فردی جسور و با اعتمادبه‌نفس هستید، مجبور نیستید از پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر خودداری کنید. یک راه مناسب برای پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر این است که یک رنگ مکمل را با رنگ ملایم‌تر متضادش بپوشید. به عنوان مثال ست کردن پیراهن زنانه‌ی آبی سلطنتی با شال و کفش طلایی کم‌رنگ (ملایم) می‌تواند ترکیب خوبی باشد.

2) از رنگ‌های مشابه استفاده کنید

رنگ‌های مشابه در چرخه‌ی رنگ دقیقا در کنار یکدیگر قرار دارند (مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی). چون این رنگ‌ها به هم نزدیکند، چشم‌نوازترند. یک مثال خوب از ست کردن رنگ‌های مشابه، پیراهن زنانه‌ی قرمز مایل به نارنجی با گردنبند طلایی و کفش صورتی است.

3) بعضی رنگ‌ها را با هم ترکیب نکنید

رنگ مشکی معمولا با اکثر رنگ‌ها ترکیب خوبی می‌سازد، ولی مشکی را با دو رنگ ترکیب نکنید. اولین رنگ سرمه‌ای است. هر چند سرمه‌ای و مشکی به هم نزدیک‌اند، اما با هم ترکیب خوبی نمی‌سازند. دومین رنگ قهوه‌ای است. رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای را با هم ست نکنید، مگر اینکه خیلی خیلی از ست بودن آن مطمئن باشید.

ایجاد استایل زیبا

4) از رنگ‌ها به همراه رنگ‌های خنثی استفاده کنید

می‌توانید یک رنگ را با یک رنگ خنثی ست کنید. مثلا می‌توانید یک بلوز قرمز روشن را با یک دامن مشکی و یک کفش بدون پاشنه‌ی قرمز ست کنید. همچنین می‌توانید شلوار جین آبی خود را با یک تاپ سفید و روسری آبی ست کنید.

5) لباس‌های طرح‌دار را با رنگ‌های خنثی یا لباس‌های ساده ست کنید

ست کردن لباس‌هایی که طرح یا الگوی رنگی خاصی دارند، کار سختی است. شما باید توجه کنید که الگوی لباس‌تان تحت شعاع بقیه‌ی ست شما قرار نگیرد و در عین حال بقیه‌ی ست شما را به حاشیه نراند.

دیدگاهتان را بنویسید