چه کسانی مد را تعیین می کنند؟

کفش سی سی – بسیاری از مردم تصور می کنند که ستارگان معروف پاپ، ستاره های سینما، موسیقی دانان و غیره مد را تعیین می‌کنند. این طرز فکر درست است اما در پشت صحنه، طراحان مد هستند که لباس این افراد مشهور را طراحی کرده و می‌دوزند.

این افراد از یک سال پیش مد سال بعد را تعیین می‌کنند. سازمان‌های اصلی که گرایش های مد را تعیین می کنند عبارتند از: دفتر مرکزی فدراسیون بین المللی مد در پاریس، کمیسیون رنگ بین المللی، مرجع بین المللی پشم و پارچه. این موسسات ابتدا در مورد انتخاب پارچه تصمیم گیری می کنند.

انتخاب پارچه

پارچه و نخ برای طراح مد بسیار مهم است. این مقامات مد در مورد مواد اولیه، کیفیت و رنگ نخ نیز تصمیم گیری می کنند. پارچه ای که برای دوخت تولید می‌شود، باید نرم، کاربردی و با کیفیت باشد. بسیاری از تولید کنندگان برای عرضه پارچه با کیفیت برای این مقامات، باهم رقابت می‌کنند.

چه کسانی مد را تعیین می کنند؟

انتخاب رنگ

پس از مشخص شدن پارچه مورد استفاده، نوبت به انتخاب رنگ پارچه می رسد و اینجاست که موسسه Intercolor وارد عمل می‌شود. رنگی که توسط Intercolor انتخاب می‌شود، روی پارچه ها اعمال می‌شود. این رنگ های تعیین شده در سراسر جهان نمایش داده می شوند. علاوه بر این ها، مهندسان اجتماعی هم زیر نظر این سازمان های مد کار می کنند.

این مهندسان جامعه، جنگ، گرسنگی، زلزله، یا سیاست و غیره در جهان را تجزیه و تحلیل می کنند. آنها تحولات و تأثیر آن‌ها را بر جامعه پیگیری می کنند و نتایج را به سازمان‌های تعیین کننده گزارش می دهند. به عنوان مثال، مردم تمایل دارند در زمان جنگ لباس های تیره بپوشند. با توجه به این شرایط تمام این اطلاعات گردآوری شده و مد مشخص می شود.

پارچه تعیین شده توسط این مقامات به خانه های مد که مطلع هستند، ارسال شده و شروع به ایجاد مجموعه و کالکشن می کنند تا زیباترین لباس ها طراحی و دوخته شود. این لباس ها به وسیله نمایش های تجاری و هفته های مد در بسیاری از کشورها برای آگاهی مردم به نمایش گذاشته می‌شود و به فروش می‌رسد. برند های معروف دنیا از ستاره های پاپ و سینما و هنرمندان مختلف برای تبلیغ لباس های خود استخدام می کنند. میلیون ها دلار صرف تبلیغات و نمایش های مد می شود تا مورد توجه قرار گرفته و در جامعه پذیرفته شود.

چه کسانی مد را تعیین می کنند؟

تئوری Trickle Down

این تئوری به این معنی است که اگر افراد مشهور یک لباسی یا کفشی را بپوشند، حتما افراد جامعه از او پیروی کرده و سعی می‌کنند آن پوشش را تهیه کنند. به این تئوری تریکل داون گفته می‌شود.

منبع: derimarket

دیدگاهتان را بنویسید