راه حل نگهداری بهتر از کمربندهای چرم

از کمربند های چرم چگونه مراقبت کنیم؟

کفش سی سی – چرم از گذشته تا کنون جز لوازمی است که هم با دوام و هم چشم نواز است. امروزه از چرم در بسیاری از محصولات از جمله صندلی ها، کمربندها، کفش ها، کیف و کیف پول و اکسسوری ها و غیره استفاده می‌شود. حتما باید به تمیزی محصولات چرمی، توجه کرد. در غیر این صورت ممکن است چرم آسیب دیده و در نتیجه پاره شود. حتی اگر از چرم به درستی استفاده شود، به مرور زمان می تواند فرسوده شود.

اگر کمربند چرمی را در نظر بگیریم ؛ کمربندهایی که به دلیل شلوار جمع شده و دائماً در معرض اصطکاک قرار می گیرند ، به سرعت می پوشند و غیر قابل استفاده می شوند. با مراقبت های خانگی می توانید از فرسوده شدن کمربند چرمی خود جلوگیری کرده و عمر آن را افزایش دهید.

کمربندهای چرم

روش اول

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به یک لیتر آب اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس کمربند چرمی خود را در این آب بشویید. پس از شستشو، بگذارید تا خشک شود. به لطف این کار سطح کمربند نرم می شود و از آسیب هایی مانند سایش جلوگیری می‌شود.

روش دوم

مقداری شامپو (مقدار آن زیاد نباشد) در مقداری آب بریزید. یک پارچه تمیز و نرم را در آب شامپو زده و آب آن را بگیرید. سپس با این پارچه شروع به پاک کردن کمربند چرمی خود کنید. بعد از شستشو یا پاک کردن اجازه دهید خشک شود. برای خشک شدن آن، از منبع مستقیم گرما از جمله بخاری یا اشعه خورشید استفاده‌ نکنید. در غیر این صورت ممکن است کمربند چرمی شما ترک خورده و آسیب ببیند. اگر آن را در دمای اتاق و در سایه خشک کنید، بهتر خواهد بود. توصیه می کنیم اگر کمربند چرمی شما کثیف است این کار را انجام دهید. اگر خیلی کثیف نیست یا اصلا کثیف نیست، می توانید از روش اول استفاده کنید.

رو‌ش سوم

مقداری وازلین (اگر آن را ندارید ، می تواند کرم دست یا بدن باشد) و پنبه تهیه کنید. روی یک تکه پنبه مقداری وازلین بمالید. کمربند چرمی خود را با پنبه وازلین به آرامی پاک کنید. گرد و غبار روی کمربند شما از بین رفته و روشن تر می شود. همچنین می توانید با این روش لکه های عمیق روی کمربند خود را از بین ببرید.

کمربندهای چرم

روش چهارم

اگر روی کمربند چرمی شما، لکه های روغنی وجود دارد، آن را با آب یا پارچه مرطوب پاک نکنید زیرا کارساز نخواهد بود. در این شرایط، باید فوراً آن را با یک پارچه خشک پاک کنید. پس از پاک کردن روغن از روی سطح چرم با یک پارچه خشک، می توانید با اعمال یکی از روش های ارائه شده، آن را تمیز کنید.

روش پنجم

یکی دیگر از روش هایی که می‌توانید برای پاک کردن لکه های کمربند از آن استفاده کنید، اسپری مو است. اسپری مو را روی لکه اسپری کرده و محل لکه را با یک پارچه خشک پاک کنید. سپس با یک پارچه مرطوب مواد اسپری شده را کامل پاک کنید. مطمئن شوید که لکه ها کاملا از بین رفته است. تا زمانی که مطمئن نشدید این روند را ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید