کفش تبریز ثبت ملی شد، در انتظار ثبت جهانی کفش تبریز

علیرضا جباریان فام :‌«۳ سال است که برای ثبت ملی و جهانی کفش تبریز تلاش می‌کنیم و بالاخره در هفته اخیر نامه آمد که کفش تبریز ثبت ملی شد.»

علیرضا جباریان فام صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه آذربایجان شرقی اظهار کرد: تبریز قدمت بسیار زیادی در حوزه کفش دارد به طوری که تبریزی‌ها اولین انسان‌هایی بودند که برای خود کفش دوختند.

وی ادامه داد: ۹۵درصد کفش‌های تمام چرم کشور در تبریز تولید می‌شود و بیش از ۶۰درصد تولید کفش کشور در تبریز اتفاق می‌افتد.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز توضیح داد: هم‌اکنون ۴هزار و ۵۸۰واحد تولیدی در صنعت کفش در تبریز فعالیت می‌کنند و اتحادیه کفاشان تبریز به عنوان بزرگ‌ترین اتحادیه تولیدی کشور شناخته می‌شود که در سال ۹۵ به عنوان اتحادیه برتر و نمونه کشور انتخاب شدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۴۰هزار نفر در تبریز به صورت مستقیم در صنعت کفش فعالیت می‌کنند، گفت: ۳سال است که برای ثبت ملی و جهانی کفش تبریز تلاش می‌کنیم و بالاخره در هفته اخیر نامه آمد که کفش تمام‌چرم تبریز ثبت ملی شده است.

 

۳سال است که برای ثبت ملی و جهانی کفش تبریز تلاش می‌کنیم و بالاخره در هفته اخیر نامه آمد که کفش تمام‌چرم تبریز ثبت ملی شده است.

 

جباریان اعلام کرد: تصمیم گرفته‌ایم در ۱۵شهریور امسال طی یک همایشی ثبت ملی کفش تبریز را جشن بگیریم که در این همایش مسئولان و مقامات کشوری و استانی هم حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه از امروز برای ثبت جهانی کفش تبریز تلاش می‌کنیم، گفت: کشورهای همسایه در تلاش بودند که کفش چرم را به اسم خود ثبت کنند که خوشبختانه ما با پشتکار و زمان‌سنجی خود توانستیم این عنوان را برای تبریز کسب کنیم.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خبر داد: از ساعت ۵ امروز بیستمین دوره نمایشگاه کیف و کفش در تبریز تا ۶مرداد به فعالیت می‌پردازد.


وی از برگزاری جشنواره عکس کفش تبریز هم خبر داد و تشریح کرد: طی یک مراسم رسمی و خوب در تاریخ ۲۵ آبان امسال، این جشنواره را نیز افتتاح خواهیم کرد و انتظار می‌رود مورد استقبال شهروندان و عکاسان عزیز قرار بگیرد.

 

کفش تبریز ثبت ملی شد

 

کفش تبریز جزو آثار ملی ایران شد

جباریان همچنین با اشاره به حضور سرزده دکتر روحانی، رئیس جمهور در کفاشی‌های بازار تبریز که اردیبهشت ماه امسال اتفاق افتاد، تاکید کرد: بعد از یک ساعت از حضور دکتر روحانی و دستور ایشان مبنی بر ضرورت ثبت جهانی کفش تبریز، جلساتی مداوم و مکرری در سطح کشور و استان تا هم اکنون درحال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید