توصیه های سی سی برای مراقبت صحیح از کفش های چرم طبیعی

کفش سی سی – امروزه مراقب از کفش های چرمی، بسیار آسان تر از قبل شده است. کفش چرمی یک انتخاب عالی برای آقایان است. زمانی که یک جفت کفش چرمی در کمدتان وجود داشته باشد، قطعا اعتماد به نفستان افزایش خواهد یافت. این کفش ها به ما یادآوری می‌کند که در زندگی روزمره خود، حتما باید یک انتخاب درست و یک انتخاب با کیفیت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: مراقبت از کفش های نو با توصیه های سی سی

اما فراموش نکنیم که انتخاب های خوب گاهی اوقات می توانند معایبی داشته باشند. شاید تنها مشکلی که کفش های چرمی می‌تواند برای شما ایجاد کند، این است که این کفش ها نیاز به مراقبت مداوم دارند. هنگامی که از نزدیک به کفش چرمی خود نگاه کنید، تعدادی لکه کشف خواهید کرد. این بدان معنی است که زمان تمیزکاری کفشتان فرا رسیده است. زیبایی و منحصر به فرد بودن کفش های چرم طبیعی، یک حقیقت انکارناپذیر است. این نوع کفش ها همیشه احساس خاصی را در ما ایجاد می کند زیرا از کیفیت و اصیل بودن آن خبر داریم.

کفش های چرم طبیعی

با این کفش ها می‌توانید در مصاحبه کاری بسیار پرقدرت ظاهر شوید و یا می توانید فعالیت های روزمرگی خود را به راحتی انجام دهید. کفش های چرمی بسیار با دوام و با کیفیت است و پاهای شما را در هر شرایطی پوشش خواهد داد. اما ممکن است این کفش های جذاب، با شرایط نگهداری خود، شما را در موقعیت سختی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: روشی عالی برای تمیز کردن کفش های اسپورت سفید

در زمان های نه چندان دور، بسیاری از افراد از کفش های چرمی استفاده می‌کردند. شاید تنوع کافی در آن زمان وجود نداشت،اما کیفیت و دوام کفش ها باعث می‌شد مدت طولانی از آن ها استفاده شود. امروزه ما عادت کرده ایم محصولی که کمی کهنه شده خیلی سریع دور بیندازیم. البته باید به این مطلب هم توجه کنیم که محصولات پیرامون ما ممکن است خیلی زود خاصیت و کیفیت خود را از دست دهد.

این به انتخاب شما بستگی دارد که چه کفشی انتخاب کنید. یا یک کفش معمولی انتخاب کنید و مجبور شوید مدام آن ها را عوض کنید یا میتوانید یک کفش با کیفیت بخرید و چندین سال از آن استفاده کنید. در گذشته خداحافظی از کفش هایی که همیشه از چرم طبیعی ساخته می‌شد، کار آسانی بود. اما امروزه دستیابی به یک محصول چرمی طبیعی آنقدر دشوار شده است که نباید به راحتی به آن‌ها پشت کنیم.

بیشتر بخوانید: استایل زیبا با بوت های چلسی مردانه و زنانه

زیرا ممکن است در بین موارد تقلبی امکان یافتن مورد بهتر وجود نداشته باشد. بیایید بیاموزیم که چگونه از یک کفش چرم اصل محافظت کنیم تا فرهنگ خرید کفش بی رویه را متوقف کنیم و عمر کفشی که استفاده می کنیم، افزایش دهیم.

مراقبت از کفش مهم‌ترین راه برای استفاده طولانی مدت از آن است

به طور کلی کفش های چرمی به رسیدگی و مراقبت دقیق نیاز دارند. اگر کفش چرمی دارید، اولین چیزی که باید بدانید نحوه مراقبت از این کفش ها است. برخی آسیب هایی که به کفشتان وارد می‌شود، در صورت رفع به موقع و صحیح می تواند برگشت پذیر باشد.

تمیز نگه داشتن هر روز کفش ها و یا قرار دادن آن‌ها در قالب برای شما بسیار دردسرساز به نظر می رسد. اما چنین مداخلات در واقع فرایندهای ساده و فوری هستند که شما را بیش از حد مشغول نمی کنند و به شما این امکان را می دهند که عمر کفش هایتان افزایش پیدا کند. محصولات مورد استفاده برای مراقبت از کفش چرمی، با توجه به ساختار چرم متفاوت است. به عنوان مثال تمیز کردن کفش های جیر که ساخته شده از پوست گوساله است با سایر چرم ها متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چرم سی سی؛ کیف پول های چرمی

روش های حرفه ای برای تمیز کردن کفش های چرمی

بیایید مستقیم به اصل مطلب بپردازیم. شاید بعد از پوشیدن چند باره کفش های چرمی، متوجه شوید که روی آن‌ها لکه های خاک و کثیفی وجود دارد. چه روشی را دنبال می کنید تا در مدت زمان کوتاهی به نتایج دقیق برسید؟ در این مطلب چند پاسخ مفید آورده شده است. اول از همه آنچه باید به خاطر بسپاریم این است که کفش های چرمی را با دقت صیقل دهیم. برای صیقل دادن و تمیز کردن این کفش ها به موارد زیر احتیاج دارید.

کفش های چرم طبیعی

1) قالب کفش

2) برس نرم که از موی اسب ساخته شده

3) مواد تمیز کننده خنثی برای چرم های نازک

4) پولیش

5) یک پارچه نرم

ابتدا قالب را داخل کفش قرار دهید. سپس با استفاده از برس نرم، گرد و غبار کفش ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن کفش های چرم نازک از مواد شیمیایی خنثی استفاده کنید. سپس سطح آن را پولیش بزنید. البته تمیز کردن و پولیش زدن پاشنه کفش را فراموش نکنید. کفش را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

آیا به غیر از موارد گفته شده راه های دیگری هم وجود دارد؟

برخی از دستورهای خانگی برای تمیز کردن کفش شما نیز وجود دارد. با این حال، ما توصیه می کنیم آنها را روی یک سطح کوچکی از کفش امتحان کنید تا اثربخشی آن‌ها را ارزیابی کنید و ببینید آیا مفید هستند یا خیر. اگرچه این دستورالعمل ها شیمیایی نیستند، اما اینکه آیا برای چرم مناسب هستند یا نه قابل بحث است. دستورالعمل های زیادی با سرکه و لیمو برای محافظت طبیعی از کفش در اینترنت وجود دارد. اما چقدر می توانیم به آنها اعتماد کنیم؟

بیشتر بخوانید: کفش های زمستانی مردانه برند سی سی

پیشگیری بهتر از درمان است. به جای جستجوی راه های تجربه نشده، منطقی ترین روش تمیز کردن را انتخاب کنید. اگر می خواهید کفش های شما زود فرسوده نشود و برای مدت طولانی تری از آن ها استفاده کنید، به این مطلب توجه کنید.

کفش های خود را در معرض نور مستقیم قرار ندهید. به عنوان مثال محصولاتی که در ویترین های فروشگاه ها در معرض نور خورشید قرار گرفته اند. کفش ها هر چقدر از چرم طبیعی ساخته شده باشد، اگر به مدت طولانی یا کوتاه در معرض نور مستقیم باشد تغییر رنگ داده یا به راحتی ترک برمی‌دارد. چرم را همیشه نرم نگه دارید. استفاده از رنگ به طور مداوم، به ساختار کفش آسیب می رساند.

بیشتر بخوانید: کفش های جدید چرمی مردانه در سی سی

حتی در صورت لزوم پاک کردن با پارچه تمیز و نرم بسیار مفید تر از رنگ های شیمیایی است. در صورت بارندگی یا پاشیدن آب به سطح کفش ها، آن ها را در معرض حرارت مستقیم قرار ندهید اما خیس هم نمانند. بگذارید کفش ها در شرایط طبیعی خشک شوند. مرطوب ماندن کفش باعث ترک خوردن چرم، با گذشت زمان می شود.

کفش های چرم طبیعی

خشک شدن به روش های غیر طبیعی باعث از بین رفتن قابلیت ارتجاعی چرم می شود. این روش ها دوام کفش هایتان را تضمین می کند و هنگام راه رفتن، قطعاً احساس بهتری خواهید داشت.

منبع: nevzatonay

دیدگاهتان را بنویسید