اهمیت کفش در سلامت پا از نگاه کفش سی سی

کفش سی سی – پاها یکی از اعضای مهم بدن ما هستند که اغلب آنها را فراموش کرده و بدون اینکه در طول روز متوجه شویم، آن ها را تحت فشار قرار می دهیم. ممکن است به دلیل این بی توجهی ها، پاهایمان در معرض آسیب و بسیاری از بیماری ها قرار گیرد. هر پا دارای 26 استخوان، 19 عضله، 33 مفصل و بیش از 100 رباط است. هنگام تولد سلامت پاهایمان حدودا 95 درصد است. اما این میزان در افراد بالغ به دلیل شرایط زندگی، اضافه وزن، بی توجهی، کم تحرکی و از همه مهم‌تر انتخاب کفش اشتباه، به 40 درصد کاهش می یابد. در نتیجه نه تنها سلامت پا بلکه راه رفتن و وضعیت بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

لایه زیرین پا (کف پا) با گذشت زمان ضخیم می‌شود. اگر به پاهایمان اهمیت ندهیم، کف پاها متورم و باعث درد می شود. و هرچه پیشرفت کند به خار پاشنه تبدیل می شود. یکی از مهمترین دلایل ضخیم شدن این غشا، انتخاب اشتباه کفش است. یکی از رایج ترین مشکلاتی که ضخیم شدن پوست ایجاد می‌کند، پینه است. پینه، سخت شدن بافت پوست است که در نتیجه فشار کفش و حرکت پوست در جهت مخالف ایجاد می شود. کفش هایی که تنگ هستند، به پاها فشار وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: استایل زیبا با بوت های چلسی مردانه و زنانه

کفش هایی که گشاد هستند، به طور کامل پای شما را پوشش نمی دهد. بنابراین باید کفش مناسب انتخاب کنید. کسانی که از فرو رفتن ناخن در گوشت پا رنج می برند، می دانند که این یک وضعیت دردناک است. این موضوع به دلیل پوشیدن کفش های نوک تیز و تنگ اتفاق می افتد که از رشد طبیعی ناخن در جهت درست جلوگیری می کند. قارچ ناخن به دلیل عدم جریان هوا داخل کفش و عرق کردن پاها رخ می دهد. به همین دلیل کفش هایی که بتوانند گردش هوا را فراهم کنند، گزینه های بسیار مناسبی هستند.

در کنار دلایلی مانند دلایل فیزیولوژیکی، ژنتیکی و فشار های روزمرگی، مهم ترین علت مشکلات پاها، انتخاب نادرست کفش است. بهتر است قبل از این که دیر شود از این آسیب ها جلوگیری شود. با شناختن ساختار پاهایتان و انتخاب کفش مناسب، می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: زیبایی استفاده از مخمل در کفش های زنانه

انتخاب کفش اشتباه باعث وارد شدن فشار به پاها، ایجاد پینه، خارش ناخن ها، قارچ پا، تغییر شکل در ساختار پا و انگشتان، خار پاشنه، پیچ خوردگی های مکرر، درد پا و کمر و خستگی سریع می شود. نیاز به کفش با توجه به شرایط کار و زندگی شما متفاوت خواهد بود. بنابراین برای انتخاب کفش مناسب می‌توانید به پزشک ارتوپدی مراجعه کنید. به یاد داشته باشید پا آینه سلامتی است. بنابراین هنگام انتخاب کفش به چند نکته توجه کنید.

پاهای خود را به خوبی بشناسید و با توجه به ساختار آن‌ها کفش انتخاب کنید. اگر پای شما پهن است، کفش هایی که نوک آن ها تنگ است، گزینه مناسبی نخواهد بود. به یاد داشته باشید ممکن است پاهای شما با افزایش سن تغییر کند. به منظور پیروی از مد، از کفش هایی که نوک تیز هستند، اجتناب کنید. همیشه کفش راحت انتخاب کنید. مطمئن شوید که بین انگشت شست و نوک کفش فاصله وجود داشته باشد. کفش های بی کیفیت را انتخاب نکنید. کفش های ساخته شده از مواد طبیعی که می توانند تبادل هوا داشته باشند، انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: کفش های زمستانی مردانه برند سی سی

با فکر باز شدن کفش، کفش های کوچک تر از سایز خودتان انتخاب نکنید زیرا این کار به سلامت پاهایتان آسیب خواهد زد. توجه داشته باشید که پاشنه کفشتان از 4 سانتی متر بالاتر نباشد. هنگام خرید کفش، به وزن آن توجه کنید. کفش نباید نه خیلی سبک و نه خیلی سنگین باشد. برای فعالیت هایی مانند راه رفتن و دویدن حتما کفش مناسب انتخاب کنید.

منبع: nevzatonay

دیدگاهتان را بنویسید