نحوه شستشوی پالتو و کت زمستانی

کفش سی سی – پوشیدن پالتو و کت ها، از فصل پاییز و زمستان آغاز می‌شود و تا پایان فصل بهار ادامه پیدا می‌کند. در این فصل ها، پالتو و کت یکی از مهم‌ترین لباس بیرونی ماست که در هوای سرد، ما را گرم می کند. بنابراین در انتخاب و نگهداری آن باید دقت کنیم.

بعد از گرم شدن هوا، باید کت ها و پالتو های زمستانی را تمیز کرده و در داخل کمد قرار دهیم. زیرا در زمستان در معرض هوای نامناسب قرار گرفته و کثیف شده اند. پالتو ها از نظر نوع پارچه و همچنین از نظر مدل تنوع زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: کفش های سلبریتی ها؛ افراد مشهور چه می پوشند؟

به همین دلیل، شرایط شستشوی هر یک از آن ها متفاوت است. از آنجا که هر پارچه خواص و بافت های مختلفی دارد، نمی توانیم آنها را در یک دما بشوییم. به عنوان مثال، پارچه پالتو ها با پارچه های لباس معمولی، متفاوت است و شست و شوی آن ها نیاز به دقت بیشتری دارد. متداول ترین روش، دادن پالتو ها به خشکشویی است. با این حال، برخی از پالتوها را می توان در خانه با ماشین لباسشویی شستشو داد.

شستشوی پالتو و کت

چه نوع پالتو و کت هایی را می توان در خانه شست؟

یکی از این نوع پالتو ها که در خانه قابل شستشو است، پالتوهای دوخته شده از پارچه شبیه مخمل است. تا زمانی که با دقت شسته شود مشکلی نخواهید داشت و به راحتی تمیز خواهید شد.

مواردی که باید هنگام شستن یک پالتوی مخملی باید در نظر بگیرید

پارچه های مخملی و مخمل گونه از جمله پارچه های بسیار ظریف هستند. به همین دلیل ، توجه به شرایط شستشو، به ویژه دمای آب شستشو ضروری است. به عنوان مثال، در دمای بالاتر از 30 درجه نباید شسته شود زیرا باعث خراب شدن آن خواهد شد. با انتخاب این دما به راحتی می‌توانید این نوع پالتو ها را در لباسشویی بشویید.

بیشتر بخوانید: انواع کفش؛ رنگ مشکی در کفش ها بهتر است یا سفید؟

برنامه های مختلف ماشین لباسشویی به شما کمک می کند تا انواع پارچه ها را اعم از طبیعی و مصنوعی به راحتی شسته بشویید. از آنجا که این نوع پارچه حساس است و به هنگام چرخش در داخل ماشین لباسشویی می‌تواند باعث آسیب‌ به بافت آن شود، برای جلوگیری از این وضعیت آن را داخل کیسه های مخصوص قرار دهید و سپس داخل لباسشویی بیندازید.

شستشوی پالتو و کت

چگونه کاپشن های ساخته شده از پر را بشوییم؟

اول از همه قبل از شستن، همه زیپ ها را ببندید و آستر آن را به بیرون برگردانید. لباسشویی را در برنامه لباس های حساس و در دمای ولرم، قرار دهید. چند لباس سنگین مانند دو جفت شلوار جین به همراه کاپشن داخل لباسشویی بیندازید. لباس های سنگین تر مانند فرچه روی کاپشن عمل می کنند و باعث تمیزی آن می‌شوند. علاوه بر این، لباسشویی شما را در تعادل نگه می‌دارد تا هنگام شستن حرکت نکند.

چگونه می توان کاپشن پفی را شست؟

برای شستن این نوع کاپشن ها از شوینده هایی که مخصوص آن ها طراحی شده اند، استفاده کنید. شوینده ها و نرم کننده های خانگی و معمولی، می تواند به پفی کاپشن شما آسیب بزند و باعث دفرمه شدن آن شود و خاصیت ضد آب بودن آن را از بین ببرد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که محل ریختن مواد شوینده در لباس شویی تان تمیز است و نباید مواد شوینده یا نرم کننده دیگری در آن باقی بماند. سپس مواد شوینده مخصوص را اضافه کنید و در دمای کم قرار دهید.

بیشتر بخوانید: کفش های روزمره زنانه و هر آنچه که باید بدانید

اگر از خراب شدن کاپشن خود به هنگام شست و شو نگران هستید، می‌توانید آن را به خشکشویی بدهید. به هنگام خشک کردن آن، حتما از آویز لباس استفاده کنید تا شکل آن حفظ شود. این روش از جمع شدن پرها در یک جا، جلوگیری می‌کند. اگر ماشین لباسشویی شما دارای خشک کن است، می‌توانید کاپشن خود را در دمای پایین خشک کنید.

منبع: Seninolsun

دیدگاهتان را بنویسید