آیا امکان شستن کفش در ماشین لباسشویی وجود دارد؟

کفش سی سی – در سال های اخیر کفش هایی با جزئیات مختلفی طراحی و تولید می‌شود، اما کفش هایی که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که راحت تر تمیز می‌شوند. به خصوص هنگام انتخاب کفش های ورزشی، پارچه ای و کتانی، مراحل تمیز کردن آن ها ممکن است برای شما کمی گیج کننده باشد.

مهمترین جزئیات در این زمینه این است که کفش‌ها از مواد با کیفیت و مناسب برای شستشو ساخته شده باشند. می توان گفت کفش های کتانی و برند در مقابل شست و شو، واکنش مناسبی از خود نشان می‌دهد. از سوی دیگر، کفش های پارچه ای مختلف نیز برای شست و شو مناسب هستند. در این مطلب سعی کرده‌ایم به چند نکته در مورد شست و شوی کفش ها اشاره کنیم.

برای داشتن کفش های تمیز چه کاری باید انجام دهیم؟

با پیروی از دستورالعمل های موجود در شستن کفش ها، می‌توانید به راحتی کفش هایتان را تمیز کنید. اگر بر روی اِتیکت کفشتان، علامتی مبنی بر اینکه شستن در داخل ماشین لباسشویی موردی ندارد، وجود داشته باشد با خیال راحت می‌توانید آن ها را داخل لباسشویی بیندازید زیرا فرم و کیفیت کفش از بین نخواهد رفت. بسیاری از خانم های خانه دار این روند را به طور مکرر انجام می دهند. برای تمیز کردن عمقی کفش ها، اغلب می توان آن را به داخل ماشین های لباسشویی انداخت.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین مدل های بوت و چکمه زنانه

شستن کفش در ماشین لباسشویی

اما بعضی‌ اوقات شستن کفش های بی کیفیت در داخل لباسشویی باعث خراب شدن کفش ها و غیر قابل استفاده شدن آن‌ها می شود. به همین دلیل نمی توان همه کفش ها را در ماشین لباسشویی شست. به طور کلی کفش های ورزشی، کفش های تنیس و کفش های پارچه ای را می توان با خیال راحت در داخل ماشین لباسشویی شست.

قوانین مهم در شستن کفش در ماشین لباسشویی

بهتر است درجه و زمان شست و شو را در کمترین میزان تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که کفش ها بدون فرسودگی و آسیب دیدگی شسته می شوند. نکاتی که باید در شستن کفش در نظر گرفته شود عبارتند از :

  • تنظیم برنامه دقیق شست و شو
  • از کیفیت مواد شوینده ای که استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید و حتما باید مایع باشد.
  • از کیفیت کفش ها و عدم آسیب پذیری آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • بند کفش ها را قبل از شست و شو دربیاورید
  • تنظیمات ماشین لباسشویی نباید بیش از 30 درجه باشد.

در نتیجه رعایت قوانین فوق الذکر، کفش ها به بهترین روش در ماشین لباسشویی شسته می شوند. با یادگیری بهترین قوانین شستشو ، برخی کفش ها را می توان در ماشین لباسشویی شست.

شستن کفش در ماشین لباسشویی

مراحل شستشوی کفش

تمام بررسی ها باید قبل از قرار گرفتن کفش در معرض آب انجام شود تا از تغییر شکل و دفرمه شدن آن جلوگیری شود. کفش هایی که برای ورود به آب مناسب نیستند، هنگام پرتاب شدن در داخل ماشین، نتایج ناخواسته ای به همراه خواهند داشت بنابراین باید بسیار مراقب باشید. در این زمینه، باید بارها بررسی شود که آیا کفش ها برای شستن در ماشین لباسشویی مناسب هستند یا خیر.

بیشتر بخوانید: کفش های زنانه مخصوص محیط کار

اهمیت تمیز بودن کفش ها

به طور کلی کفش های کتانی و ورزشی به طور راحت در ماشین لباسشویی شسته می شوند. خانم های خانه دار از ماشین لباسشویی برای تمیز کردن کفش های اعضای خانواده استفاده می کنند. این نوع کفش ها که با گذشت زمان بو می گیرند و به رنگ های دیگری تبدیل می شوند، با شسته شدن در ماشین لباسشویی روشن و تمیز می شوند. بیشتر خانم ها به روند شست6و شوی کفش ها در ماشین لباسشویی آشنا هستند اما برای جلوگیری از تغییر شکل کفش‌ها حتما باید دستورالعمل شستشو دنبال شود.

اگر می‌خواهید کفش هایتان رنگ خود را حفظ کند، می‌توانید آن‌ها را در داخل کیسه مخصوص قرار داده و سپس داخل لباس شویی بیندازید. این موضوع باعث می‌شود رنگ ها با هم مخلوط نشوند. به خصوص در تابستان شست و شوی کفش ها باید بیشتر انجام شود زیرا پاها به طور مکرر تعریق می کنند و باعث بوی بد و کثیفی داخل کفش می شود.

شستشوی عالی کفش ها با شوینده های ویژه

امروزه مواد شوینده مخصوص برای شست و شوی کفش ها، تولید می‌شود. این مواد به شما کمک می کند تا در یک مرحله، پاکسازی عمیقی در کفش هایتان ایجاد شود. با این مواد می‌توان حداکثر 3 کفش با رنگ های مختلف را همزمان در داخل ماشین لباسشویی شست. کفش ها با این شوینده های مخصوص، رنگ خود را حفظ کرده و تمیزتر و براق تر از قبل خواهند بود.

منبع: Modatrend

دیدگاهتان را بنویسید