ست کفش با لباس مناسب؛ با آخرین مد روز حرکت کنید

کفش سی سی – به نظر می‌رسد که نوع لباس پوشیدن سال های گذشته و حالت نوستالژی، امروزه هم رایج شده است. مثلا استایل debutante که در سال 1960 توسط خانم ها بسیار محبوب بود، امروزه هم بسیاری از افراد مشهور از این استایل استفاده می‌کنند. ولی با این حال شاید برخی از خانم های جوان امروزی، به طور قطع نمی‌خواهند از این استایل استفاده کنند.

مادربزرگ ها در مورد استایل debutante ایده های زیادی برای ما دارند که می توان از آن بهره برد امروزه هم سبک های کلاسیک طرفداران خاص خود را دارد. در این نوع سبک اکثرا کفش ها هم رنگ لباس ها می‌باشد. مثلا کیت میدلتون خیلی وقت ها از این استایل شیک استفاده می‌کند.

ست کفش با لباس مناسب

مگان مارکل هم از این دسته افراد است. می‌توانید تصاویر آنها را در این مطلب مشاهده کنید. به عبارت ساده، پوشیدن لباس با کفش های هم رنگ مزایای خاص خود را دارد. مثلا، انتخاب لباس برای شما ساده تر خواهد شد و باعث می‌شود ظاهری زیبا داشته باشید. طراحان معروفی مانند شانل، بالسنگا و والنتینو از همه توان خود استفاده کردند تا نشان دهند هماهنگی بین کفش ها و لباس ها چقدر موجب زیبایی می‌شود در حالی که امروزه این موضوع به فراموشی سپرده شده است. اگر به دنبال سبک های امروزی و مدرن هستید، از سبک Street الهام بگیرید. در این مطلب به چند نکته درباره هماهنگی لباس و کفش اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: چند نکته مهم در تمیز کردن کیف؛ کیف خود را چگونه تمیز کنیم؟

1. کفش هایی انتخاب کنید که یک تُن تیره تر از لباس شما باشد

به جای استفاده از رنگ های کاملا مشابه در لباس و کفشتان، می‌توانید از این روش استفاده کنید. باید اضافه کنیم که اگر رنگ موی شما کمی تیره تر از لباسی که انتخاب می‌کنید باشد، ظاهری جذاب خواهید داشت.

ست کفش با لباس مناسب

2. سعی کنید با تغییرات جزئی در یک رنگ، استایل متفاوتی ایجاد کنید

آیا نگران این هستید که خیلی یک دست به نظر برسید؟ پس این روش را امتحان کنید. اگر لباس شما دارای رنگ های مختلفی است، یک رنگ را از میان رنگ های موجود در لباستان را انتخاب کنید. سپس می توانید کفش خود را با این رنگ انتخاب شده، ست کنید. همچنین می‌توانید رنگ کفش خود را کمی روشن تر انتخاب کنید. همان گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید میدلتون کفش های روشن تر از لباس Polka-dot خود، انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: ۶ روش موثر در گشاد کردن کفش های تنگ

3. اطمینان حاصل کنید که بافت لباستان با بافت کفش هایتان مطابقت نداشته باشد

مثلا اگر لباس شما دارای بافت حریری است، کفشتان را از بافت مخملی انتخاب کنید. مگان مارکل این موضوع را بسیار رعایت می‌کند.

ست کفش با لباس مناسب

4. شاید رعایت کردن مواردی که گفته شد، برای همه افراد آسان نباشد و ممکن است کفش مناسب با لباستان در کمد شما وجود نداشته باشد. اما می‌توانید برای حل این مسئله از زیور آلات مناسب با لباستان استفاده کنید تا زیبایی ظاهری شما را دو چندان کند. برای هماهنگی لباس وسایر اجزا، می توانید از مجله مخصوص دنیای مد به نام Tess Holliday الهام بگیرید. مثلا در این مجله چگونگی ست کردن لباس های طراحی شده از پوست حیوانات، به خوبی نشان داده شده است. این مجله به شما کمک بزرگی در زمینه ست کردن لباسهایتان خواهد کرد.

ست کفش با لباس مناسب

این قانون را کنار بگذارید که فقط در مناسبت های رسمی باید کفش های خود را با لباستان مطابقت دهید. مثلا می توانید یک لباس حریر چروک و ساده به رنگ کرم را با یک جفت کفش چرم کرم رنگ، ست کنید. همان گونه که این خانم در هفته مد سئول این کار را انجام داده است.

منبع: Glamour

دیدگاهتان را بنویسید