چرا باید کفش دست دوز بخریم؟

کفش سی سی – بسیاری از کفش های دست دوز که در بازار عرضه می‌شود ممکن است کاملا دست دوز نباشند. زیرا اکثر آنها به وسیله دستگاه های مختلف، مانند دستگاه سمباده کشی و دستگاه دوخت و غیره ساخته شده است.

اگر کفش ها به صورت کاملا دست دوز تولید شده باشد، ظاهری عادی نخواهد داشت و ممکن ظریف نباشد. به عبارت ساده،تمام کفش های دست دوز در کارگاه ها بدون استفاده از ماشین آلات تولید می‌شود. از طرف دیگر کفش هایی که در کارخانه تولید می‌شوند، تمام مراحل ساخت آنها به وسیله دستگاه های مختلف انجام می‌شود و اصلا دست دوز نیستند.

مزیت های کفش دست دوز

یکی از مزیت های کفش دست دوز این است که طراحی نهایی آن ها قابل کنترل است ولی کفش های کارخانه ای از قبل طراحی شده است و نمی‌توان آن را تغییر داد. کفش های دست دوز از چرم گوساله ایتالیایی درجه یک ساخته می‌شود که سالها با دوام و با کیفیت باقی می‌ماند. در حالی که کفش های کارخانه ای معمولا از چرم مصنوعی تولید می‌شود. این تفاوت هنگام خرید این دو نوع کفش، کاملا محسوس است. کیفیت کفش ها، اغلب در هنگام استفاده از دستگاه های مختلف، به خطر می‌افتد.

کفش دست دوز

نحوه تولید کفش دست دوز

برای تسریع فرایند تولید کفش های کارخانه ای، مواد مختلفی در طی مراحل تولید، به آنها اضافه می‌شود تا سریع تر قالب کفش ها شکل بگیرد و این امر باعث می‌شود کیفیت این کفش ها با کفش های دست دوز که زمان زیادی برای تولید آنها صرف شده، متفاوت باشد. هنگام ساخت کفش های دست دوز، بین مراحل تولید، به چرم اجازه داده می‌شود تا استراحت کند و نفس بکشد. به همین علت زمان زیادی صرف می‌شود ولی کیفیت حاصل بسیار خوب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۱۳ برند برتر کفش های ایتالیایی و تاریخچه آن ها (۱)

یکی دیگر از ویژگی های کفش دست دوز این است که خریداران به پشت صحنه تولید این کفش ها دعوت می‌شوند تا روند ساخت آنها را به صورت زنده مشاهده‌ کنند و از کیفیت آن مطمئن شوند. به دلیل طولانی بودن زمان ساخت کفش های دست دوز، تولید کنندگان به صورت سفارشی کار می‌کنند و تولید آنها محدود است.

کفش دست دوز

قیمت کفش های دست دوز

به دلیل زحمت و زمان زیاد در ساخت این کفش ها و همچنین کیفیت عالی آنها، قیمت کفش های دست دوز بالاتر از سایر کفش ها  می‌باشد. که نمی‌توان از این قیمت انتقاد کرد. ممکن است هنگام سفارش دادن کفش های دست دوز، چندین بار به کارگاه مراجعه کنید تا کفش به طور کامل اندازه پای شما باشد. ممکن است این کفش ها کمی گران به نظر برسد ولی ظرافت در دوخت و کیفیت بی نظیر آن غیر قابل انکار است.

منبع: Ayar

دیدگاهتان را بنویسید