6 روش موثر در گشاد کردن کفش های تنگ

کفش سی سی– آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که کفش مورد علاقه خود را پیدا کرده و از آن لذت ببرید ولی هنگام پوشیدن آن احساس نا امیدی به سراغتان بیاید؟ شاید این اتفاق برای بسیاری از افراد افتاده باشد. به همین علت تصمیم گرفته ایم این مشکل را برایتان حل کنیم.

6 روش موثر برای راحت پوشیدن کفش های جدید

1) کفش های تنگ‌تان را به طور مکرر در طول روز بپوشید

کفش های تنگ را بپوشید تا پاهایتان به کفش ها عادت کند. بعضی اوقات ساده ترین روش ها، بهترین روش ها هستند. هیچکس علاقه ای به پوشیدن کفش های نامناسب ندارد و دوست ندارد با آنها بیرون برود. پوشیدن کفش های جدید در داخل خانه، باعث می‌شود قالب کفش ها کمی گشادتر شود، به طوری که هنگام پوشیدن آن احساس‌ راحتی خواهید کرد.

کفش های تنگ

از اسپری مخصوص استفاده کنید

برای نرم کردن چرم یا پارچه های دیگر، اسپری های مخصوص تولید شده و در بازار موجود است. بعد از اسپری کردن قسمت داخلی و خارجی کفش، قالب مخصوص را داخل آن قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. این روش به شما کمک می کند تا طول و عرض کفش های تنگ تان را بدون آسیبی، افزایش دهید.

3) یک جفت جوراب بپوشید

شاید این موضوع ساده به نظر برسد ولی بسیار کارآمد است. مثلا اگر یک کفش پاشنه بلند و تنگ دارید، یک جفت جوراب ضخیم انتخاب کنید و به همراه کفش هایتان بپوشید. راه بروید و به طور مکرر آن را انجام دهید. بعد از چند روز شاهد تفاوت کفش ها خواهید شد.

کفش های تنگ

4) کفش‌ها را فریز کنید

اول از همه در کیسه های کوچکی آب بریزید و در آن را ببندید. مطمئن شوید که کاملا بسته است. زیرا ممکن است آب به داخل کفش نفوذ کرده و به آن آسیب بزند. سپس کفش ها را داخل فریزر بگذارید تا این آب ها کاملا یخ بزند. سپس کفش های تنگ را از فریزر درآورده و در دمای محیط قرار دهید. مدت کمی برای آب شدن یخ‌ها صبر کنید. کیسه ها را بعد از آب شدن از داخل کفش دربیاورید و امتحان کنید. متوجه خواهید شد که کفش های تنگ‌تان در مقایسه با حالت قبلی کمی گشادتر شده است.

5) کفش های تنگ را در معرض حرارت قرار دهید

در این روش لازم نیست مانند روش چهارم به مدت طولانی صبر کنید. به همین دلیل بیشتر افراد این روش را ترجیح می‌دهند. در وهله اول کفش هایتان را به همراه یک جفت جوراب ضخیم بپوشید. سپس به کمک سشوار به مدت دو دقیقه، به کفش هایتان گرما بدهید و در همین حال پاهایتان را در قسمت تنگ کفش حرکت داده و خم کنید. تا زمانی که پارچه کفش خنک نشده، جوراب و کفشتان را در نیاورید. بعد از خنک شدن، کفش ها را بدون جوراب امتحان کنید. اگر لازم باشد دوباره این کار را انجام دهید. با این روش کفش های راحت تری به دست خواهید آورد.

کفش های تنگ

6) به مراکز تعمیر کفش مراجعه کنید

باید به این موضوع اشاره کنیم که شما نباید با خیال تعمیر کفش، یک کفش نامناسب خریداری کنید. ولی بعضی اوقات کمک حرفه ای می‌تواند تنها گزینه شما باشد. تعمیرکار کفش می‌تواند طول یا عرض کفش های تنگ را با استفاده از دستگاه کششی مخصوص، تغییر دهد.

منبع: HtHayat

دیدگاهتان را بنویسید