۱۳ برند برتر کفش های ایتالیایی و تاریخچه آن ها (۲)

در ادامه مطلب 13 برند برتر کفش های ایتالیایی، به معرفی تاریخچه کفش های ایتالیایی خوهیم پرداخت. امروزه تولید کفش های ایتالیایی با طراحی های زیبا، اغلب وابسته به شهرهای بزرگ ایتالیا مانند میلان و ناپل است. با این حال، قطب تاریخی ساخت کفش در این کشور ریشه در Fermo Macerata, منطقه ای در شرق Sant Elpidio دارد. طی قرن های متمادی، رویکرد ایتالیا در تولید کفش به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در زمان گذشته وقتی Northamptonshire انگلستان یک مرکز صنعتی رو به رشد بود، بیشتر کفش های ایتالیایی توسط صنعتگران محلی در روستاها تولید می شدند.

کفش های ایتالیایی

شهرهای Fermo, Monte San, Sant Elpidio, Montegranaro Giusto و Monte Urano به دلیل تولید کفش های ciocie شهرت پیدا کرده بودند. امروزه نیز دباغی چرم در ایتالیا یک فعالیت مهم است و هنوز هم ادامه دارد. به دلیل دسترسی آسان ایتالیایی ها به پوست بز، خوک و اسب می‌توانستند چرم مورد نیاز خود را تامین کنند و کفش های خود را در بازار داخلی به فروش برسانند. اگر چه تولید کفش های ایتالیایی در سال 1700 رایج بود، ولی در قرن 19 هم این صنعت شروع به ظهور کرد. با وجود تولید مدل های مختلف کفش در ایتالیا، استفاده از چرم با کیفیت اسب تنها چیزی است که تغییر نکرده است. با این وجود تولید کفش های ایتالیایی یک صنایع دستی نسبتا روستایی و خانگی به شمار می‌رفت و تا قرن ها به رسمیت شناخته نمی‌شد.

کفش های ایتالیایی در قرن بیستم

بعد از پایان جنگ جهانی اول، کفش های ایتالیای شروع به جلب توجه کرد. این امر به لطف افرادی همچون Salvatore Ferragamo و Guccio Gucci انجام شد که به ایالات متحده آمریکا سفر کردند تا صنایع دستی خود را به بازار آنها معرفی کنند. با گذشت زمان، تقاضا برای این کفش ها افزایش یافت و به عنوان صنایع دستی با کیفیت شناخته شد.در نتیجه تعداد زیادی از تولید کنندگان ایتالیایی به طراح مارک های معروف تبدیل شدند که امروزه ما آنها را می‌شناسیم. پس از جنگ جهانی دوم کفش های ایتالیایی نتوانست به یک کالای قابل دسترس برای همه تبدیل شود. با بازگشت مردان جوان از جنگ و کنار گذاشتن کشاورزی برای منفعت شهرشان، امکان تاسیس مراکز صنعتی را فراهم کرد تا کفش های ایتالیایی به صورت صنعتی تولید شوند.

کفش های ایتالیایی

صنعتی شدن کفش های ایتالیایی

صنعت کفش سازی ایتالیا به مرور زمان رونق گرفت و بسیاری از سازندگان کفش به سمت تولید صنعتی روی آوردند. کارگاه های کوچک خانوادگی مانند Good year (گود ییر) و Blake (بلیک) به کارخانه های بزرگتر با ماشین آلات بهتر تبدیل شدند. گفته می شود منطقه های تولید کفش در ایتالیا، متفاوت تر از انگلستان و فرانسه ترتیب داده شده بود.صنعتگران ایتالیایی به جای ساخت کفش‌های مارک در یک کارخانه واحد، آنها را برای انجام فرآیند های پیچیده، به کارگاه‌های تخصصی سپردند.

در دهه 70 معمولا کارخانه ها مجاور هم تاسیس می‌شدند و به صورت زنجیره وار با هم کار می‌کردند. نباید از افتخار آفرینی کفش های ورزشی ایتالیایی غافل شد. علی رغم رشد سریع محبوبیت مارک های ایتالیایی، وفاداری خود را نسبت به ریشه و فرهنگ خود از دست ندادند و با ساخت کفش های با کیفیت آن را حفظ کردند. دولت ایتالیا به منظور محافظت از صنعت کفش سازی خود در برابر برون سپاری بین المللی،شرایط صدور گواهینامه برای صادرات را سخت‌تر کرد. تا سال 2009، سیستم IT01 اعلام کرده بود که فقط محصولاتی که به طور کامل در ایتالیا ساخته شده اند می‌توانند از برچسب Made in Italy استفاده کنند.

صنعت کفش سازی ایتالیا در زمان حال

امروزه ایتالیا پیشرو ترین کشور در زمینه تولید کفش در اتحادیه اروپا و دهمین رتبه در جهان است. از نظر کیفیت و ارزش تولید کفش های چرمی نسبت به چین در رتبه دوم قرار دارد. در سال 2018 تعداد شرکت های کفش سازی ایتالیا تقریبا به 4500 شرکت رسید که بیش از 75 هزار نفر در آن اشتغال داشتند. این کشور دارای گردش مالی سالانه حدود 14.3 میلیارد یورو است. اکثر این کفش ها که تعداد قابل توجهی هم دارند، برای شرکت های بین المللی تولید می‌شوند. در حالی که تنها 3درصد مصرف داخلی دارد.

کفش های ایتالیایی

با پیشرفت 23 مرکز تولید کفش در اروپا، هیچ کدام به پای مرکز صنعتی انگلستان نمی‌رسد. ولی کارخانه های پراکنده شده در مناطق مختلف ایتالیا مانند Tuscany, Lombardy, Marches  در این صنعت عملکرد خوبی داشته اند. ایتالیای امروزی از تمرکز زیادی در شمال کشور برخوردار است. امروزه منطقه تاریخی Fermo Macerata که در این صنعت مشهور است، کفش های نسبتا کمی تولید می‌کند ولی همچنان با کیفیت است.

در سال های اخیر صنعت کفش سازی ایتالیایی، رشد سالانه جزئی 0.7 درصد را تجربه کرده است. به همین دلیل در سال 2015 تعداد زیادی از این صنعتگران مجبور به بستن کارگاه های خود شدند. با توجه به اینکه 85 درصد از تولیدات ایتالیا صادر می‌شود، نگرانی های روز افزون در مورد رکود بازار وجود دارد. خوشبختانه، بحران قریب الوقوع در این کشور تا حدود زیادی منجر به تمرکز بیشتر بر کیفیت و سرمایه گذاری در داخل کشور برای غلبه بر چالش های پیش رو شده است.

چرا کفش ایتالیایی بخریم؟

به طور کلی، شهرت کشور ایتالیا به دلیل تولید کفش های ظریف و با کیفیت است. این کشور تعداد زیادی کفش تولید می‌کند که از  حیث کیفیت یکسان نیستند ولی مارک های معروف در صدد تولید کفش های با کیفیت هستند. کفش های ایتالیایی در طی سالیان متمادی هویت منحصر به فردی را نشان داده و کیفیت آنها همچنان پیشرو است.این کفش ها در مقایسه با کفش های انگلیسی یا فرانسوی، ویژگی های خاصی دارد که بلافاصله می‌توان آن را مشخص کرد. به طور مثال، کفش های ایتالیایی در مقایسه با کفش های سخت و سفت و نا هموار انگلیسی، انعطاف پذیر تر است.

کفش های ایتالیایی

برخی از مارک های ایتالیایی کفش هایی با سبک رسمی تر تولید می‌کنند که خیلی از افراد را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این کفش های ایتالیایی به دلیل ساختار سبک و استفاده از چرم با کیفیت در تولیدشان، برای پوشیدن در آب و هوای گرم ایده آل است. بنابراین اگر به دنبال یک کفش با طراحی زیبا، روان و راحت هستید، تولید کنندگان ایتالیا ممکن است محصولی متناسب با نیاز شما ارائه دهند. اگر چه قیمت این کفش ها معمولا مشابه قیمت کشورهای همسایه است، اما گاهی اوقات کفش های ایتالیایی مقرون به صرفه تر است. به طور مثال قیمت کفش های bespoke در ایتالیا نصف این کفش ها در انگلیس است. باید بگوییم صنعتی شدن تولید کفش در ایتالیا موجب شده است که در بین کشور های دیگر، جز بهترین ها باشد.

حرف آخر

اکنون که این مطلب را مطالعه کردید و در مورد تاریخچه کفش های ایتالیایی اطلاعاتی به دست آوردید میتوانید در انتخاب کفش مردانه به راحتی عمل کنید.

منبع: bespokeunit

دیدگاهتان را بنویسید