ظریف ترین کفش های دست دوز کارمند سابق اپل، آلن بودوین (Allan Baudoin)

آلن بودوین (Allan Baudoin) اصالتا اهل پاریس بوده و در سال 2007 برای تحصیل علوم کامپیوتری به لندن نقل مکان کرد. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، آلن نمی دانست چگونه مسیر شغلی را دنبال کرده و احساس آمادگی برای کاری را نداشت و برای اینکه دانش خود را بیشتر گسترش دهد و بتواند بعدها در شغل خوبی مشغول بکار گردد، تصمیم گرفت کارشناسی ارشد را بگیرد و به همین خاطر وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت در دانشگاه لندن شد. در حین تحصیل، آلن تصمیم گرفته بود تا شغلی را پیدا کند و بتواند بعد از اتمام تحصیلاتش آن شغل را ادامه دهد و در این زمان فرصتی عالی برای پیوستن به شرکت اپل، شرکتی که همیشه آن را تحسین می کرد، را بدست آورد.

آلن همیشه به هنر و صنایع دستی علاقه فراوانی داشت و دیری نگذشت که او متوجه شد که حتی کار در شرکت مورد علاقه اش کاری نیست که او می خواهد. بعد از دو سال سرخوردگی در محیط های شرکت، تصمیم گرفت تا شرکت اپل را ترک کند. آلن بعد از ترک اپل وارد شرکت بازی های ویدئویی شد و مدیر بازاریابی و تجارت الکترونیکی این شرکت بدست گرفت. اما دوباره او متوجه شد که این کار نیز نی تواند علاقه و انگیزه های درونی او را برافروزد. آلن بالاخره تصمیم گرفت تا آنجا را نیز ترک کرده و بدنبال شغل مورد علاقه خودش که همانا صنایع دستی است، برود.

آلن شغل خودش را در تابستان سال 2013 ترک کرده و حین جستجوی شغل مورد علاقه خودش، با یک تولید کننده کفش های سنتی دست دوز به نام کاسیم یلدیر (Kasim Yldir) آشنا شده و با دیدن کارهای بی نظیر او، حس درونی آلن برای تولید انواع کفش های دست دوز برانگیخته می شود. کاسیم یلدیر (Kasim Yldir) از سال 1967 و از کودکی مشغول ساخت کفش های دست دوز بوده و یک دوره طولانی در تولید کفش های دست دوز بوده و این موضوع او را به لندن برای کار و تولید کفش های دست دوز کشانده و سرانجام باعث شده تا کاسیم در لندن مستقر گردد و عهده دار تولید کفش های واقعی هنری، زیبا و فراموش نشدنی باشد.

کاسیم، آلن را با دوستان خودش آشنا کرده و او را وارد دنیای بسیار کوچک کفش های سنتی دست دوز می کند. آلن از دوران دانشجویی و کارمندی، آرزو داشت که کفش هایی تولید شوند که بتوان آنها را از صبح تا عصر به راحتی پوشید و این کفش ها علاوه بر راحتی، زیبایی و مدلی مدرن هم داشته باشند. بنابراین آلن متوجه می شود که کاری را که مدت ها دنبالش بوده، پیدا کرده و تصمیم می گیرد تا تمام پس انداز خودش را برای شروع تولید کفش قرار دهد. آلن با کاسیم شریک شده و هر دو تصمیم می گیرند تا با تاسیس شرکتی با نام Baudoin & Lange، مستقلا کفش های خودشان را به جهان معرفی نمایند. آلن در لندن کارگاهی را اجاره کرده و هر دو شروع به تولید کفش می کنند. کفش های اولیه را ابتدا آنها خودشان و سپس برای دوستان و آشنایان تولید می کنند. آلن کم کم شبکه فروش و معرفی کفش های خودشان را توسعه داده و این شبکه گسترده اعم از هنرپیشه ها، صنعتگران و عرضه کنندگان منحصر به فردی شامل می شوند که باعث می شوند تا آلن کارگاهشان را خریداری نموده و تلاش بیشتری برای تولید کفش های مردانه و حتی زنانه را انجام دهند.

ترجمه و طراحی: عباس احمدی

دیدگاهتان را بنویسید