مدل کفش های بچگانه (Kids Shoes) در سال 2018

قبل از این سؤال که چطور باید کفش روزانه کودکان را انتخاب کنیم، شاید این سؤال مطرح شود که چه موقع باید کودکان شروع به پوشیدن کفش نمایند. استفاده از کفش با شروع راه رفتن کودک امری اجتناب ناپذیر بوده، اما متاسفانه بسیاری از والدین قبل از سن شروع به پیاده روی کودک، کفش را به آنها می پوشانند. باید گفت که با توجه به رشد و توسعه پای کودک این کار اصلا صحیح نیست. برای رشد مهارت های حرکتی عضلات درشت و ریز پای کودک، قبل از دو سالگی کودک انتخاب هر کفشی را با دقت زیادی انجام داد و یا باید تا حد امکان از کفش کمتر استفاده کرد.

کفش هایی با ساختار سخت، سفت و محکم ممکن است به رشد عضلات در حال رشد پای کودک آسیب زده و مانع از سفت شدن کف پای او و پیشرفت قوس های پای جلوگیری می کند. مخلص کلام اینکه باید از راحت بودن کفش و رشد کامل پاهای کودک اطمینان حاصل نمود. همچنین والدین باید دقت کنند که شکل ظاهری و زیبای کفش آنها را فریب ندهد و لازم است تا والدین به همه موارد اشاره شده در مطالب قبلی یعنی مدل کفش های بچگانه (Kids Shoes) در سال 2016 و 2017 وبلاگ دقت کاملی نمایند و همیشه راحتی و ایمن بودن کفش کودک را به شکل ظاهری و فریبنده آن ترجیح داده تا با یک انتخاب درست و خوب شاهد شادی و راه رفتن کودکانشان باشند.

همچنین از پوشیدن کفش های جلوباز برای کودکان به علت نداشتن محافظ در جلوی کفش و باز بودنشان برای والدین پیشنهاد نمی شود و لازم بذکر است که پوشیده بودن جلوی کفش برای کودکان تازه به راه افتاده و نوپا، گزینه ای بهتر و ایمن تر بوده و است. نظر به اینکه پای کودک در حال رشد می باشد و باید هر از گاهی کفش کودک را عوض نمود.

همیشه این مطلب را نیز در نظر بگیرید که رشد پای کودک از هر 3 تا 4 ماه به کفش جدیدی نیاز دارد. پای کودکان زیر 1.5 ساله از هر دو ماه، سایز پایشان 1.5 سایز بزرگتر شده و از 1.5 سالگی تا 2 سالگی هم هر سه ماه 1.5 سایز و از 2 سالگی تا 3 سالگی هم هر چها ماه یک و نیم سایز و بعد از 3 سالگی به بعد هر 5 ماه یک و نیم سایز بزرگ می شود. بنابراین از آنجایی که پای کودک همیشه در حال رشد می باشد و انتخاب هر کفشی به طور مستقیم روی رشد پای کودکان تأثیر می گذارد، انتخابی که باید در این مورد انجام گیرد، بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید