راهنمای انتخاب کفش پاشنه دار (Heeled shoe) با ست زنانه (15)

از دوران باستان پوشیدن کفش در فرهنگ ها و اقوام و ملل مختلف وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در هندوستان، کفش ها نشانگر وضعیت اجتماعی زنان بودند و فقط در مناسبت های خاص، برای مهمانان مهم، جشن های مذهبی یا مهمانی های خانوادگی، پوشیده می شدند. در ژاپن صندل های چوبی بسیار محبوب بودند، که در همه جا توسط بندگان و آقایان آنها پوشیده می شد. رومیان باستان از کفشهایی استفاده می کردند که تنها کف پا را می پوشاند.

با آغاز قرن بیستم، کفش های پاشنه بلند به عنوان کفش های زنانه در کشورهای صنعتی گسترش یافت و یکی از زنان برجسته آن زمان که در مناسبت های عمومی کفش پاشنه بلند می پوشید، مارلن دیتریش (Marlene Dietrich) اولین زن هنرپیشه آلمانی-آمریکایی موفق در هالیوود بود.

از دیر باز در صنعت کفش، کفشی که دارای پاشنه ای بلند تر از سایر کفش ها باشد، کفش پاشنه بلند گفته می شود و پاشنه این نوع کفش ها از 3 سانتی متر تا 10 سانتی می باشد. کفش هایی که دارای پاشنه ای کمتر از 5 سانتی متر، کفش پاشنه کوتاه و کفش هایی با پاشنه های بیش از 5 سانتی متر را به طور کلی کفش های پاشنه بلند در نظر می گیرند.

لازم بذکر است که در بخش های قبل در وبلاگ صنایع چرم سی سی به مواردی مانند مدل کفش های پاشنه بلند زنانه در سال ۲۰۱۶، مدل کفش های زنانه پاشنه بلند تابستانی جلوباز در سال 2017، مدل کفش های زنانه پاشنه بلند (جلو بسته) در سال ۲۰۱۷ و مدل کفش های زنانه پاشنه بلند تابستانی جلوباز 2018 اشاره شده بودند. اکنون در این قسمت امیدواریم تا با معرفی راهنماهای انتخاب کفش با ست زنانه، موارد ارائه شده در زیر برای خانم های شیک پوش مفید واقع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید