مرکز صنعت کفش FabLab کشور پرتغال

(FabLab (Fabrication Laboratory مرکز آزمایشگاهی ساخت دیجیتالی کفش بوده و یک فضای بی نظیر یادگیری، نوآوری و شتاب دادن به ایده های جدید، محصولات و کسب و کارهای نوآورانه برای صنعت کفش اختصاص داده شده است.

این فضای آموزشی توسط مرکز فن آوری کفش پرتغال (CTCP) در شمال کشور پرتغال در شهر ساو ژواو دا مادیرا و با هدف ایجاد یک شبکه حرفه ای از تولیدکنندگان و صنایع کوچک کفش تاسیس شده است و قصد دارد با تهیه و تولید نمونه های اولیه و سری های کوچک کفش و سایر محصولات چرمی به ظهور برندهای جدید کمک نماید.

در این مرکز مدلسازی بتوسط (سیستم CAD)، برش، دوخت، مونتاژ و بسته بندی توسط ابزارها و ماشین آلات بروز انجام می گردد. مراجعه کنندگان می توانند به تولید نمونه اولیه و همچنین به طیف گسترده دیگری از سایر خدمات این مرکز مانند آزمایشگاه نیز مراجعه و از امکانات موجودی استفاده نمایند و در نهایت با تهیه کنندگان مواد اولیه و همچنین تولید کنندگان احتمالی نیز ارتباط  برقرار نمایند.

در این مجموعه همه کمک های تخصصی و پشتیبانی متخصصین امر به کمک و یاری آنها شتافته و همچنین مرکز به آزمایشگاه کاملی برای مهندسی محصول و فرآیند محصولات و همچنین سایر آزمایش های مخرب جهت تحقیق و توسعه کارها مجهز گردیده است.

مرکز فن آوری کفش پرتغال (CTCP) در همکاری با شبکه ای از شرکای تجاری همانند (Pratick, Strobel, Goodyear, etc) بوده و براحتی می توانند انواع مختلف پروژه های تولید شده بر اساس نوع کفش (مردانه، زنانه و بچگانه) و همچنین طرز ساخت و ساز آنها برآورده ساخته و در نهایت به تولید انبوه برسانند.

©صنایع چرم سی سی / گردآوری، ترجمه و طراحی: عباس احمدی

دیدگاهتان را بنویسید