کفش پاشنه دار ورزشی

خانم انکوتا سارکا (Ancuta Sarca) طراح مد اهل رومانی است او فارغ التحصیل دانشگاه هنر و طراحی از شهر (Cluj-Napoca) شهری در شمالغرب رومانی بوده و در حال حاضر در لندن ساکن است و در مورد طراحی ترکیب کفش ورزشی با کفش پاشنه دار سه سانتی، طرح هایی را تولید و به بازار عرضه کرده است.

خانم انکوتا سارکا (Ancuta Sarca)

سارکا می گوید: می خواستم در یک چشم انداز متفاوت دیگری به مربیان بپردازم و به آنها یک عملکرد کاملا جدیدی بدهم، ظریف و زنانه که به مرزهای آنچه می توانند و می خواهند، تبدیل شوند.

حالا چرا نایکی؟ من همیشه زیبایی شناسی را دوست داشتم، نایکی واقعا نقش بسیار مهمی را در تاریخ ورزش ایفا کرده است و بدین صورت این لوگوی جادویی و غیر منتظره در پاشنه کفش به نظر می رسد.

سارکا علاقه زیادی به فمینست کردن موضوعات دارد تا از آنها مد درست کند و با این کارش توانسته است کفش ورزشی را به یک کفش پاشنه کوتاه زنانه تبدیل کرده و بطور کلی عملکرد آن را هم تغییر دهد.

ایده ساخت چنین کفش هایی به هنگام ورزش به ذهن او رسید، و متوجه شد که او کفش های استفاده نشده زیادی دارد و تصمیم گرفت به عوض اینکه آنها را در سطل زباله اندازد، از آنها یک جفت کفش طراحی کرده و بعد هم آن را بپوشد.

سارکا از چهار سال پیش تصمیم است تا از کفش های مستعمل خودش، مجموعه ای برای فارغ التحصیلی خود طراحی و آماده کند. او ترجیح داد تا در این زمینه بیشتر و بیشتر کار کند و حتی برای طراحی این مدل کفش ها بیش از چهار ماه وقت صرف کرده است تا در نهایت توانسته آنها را طراحی و تولید کند.

خانم انکوتا سارکا-کفش پاشنه دار ورزشی

سارکا اخیرا با همکاری شرکت تجهیزات ورزشی در لندن از تشک های بادی تولیدی این شرکت، برای اجرای خلاقانه کارهای بی نظیر خود استفاده کرده است. او می گوید چیزی که واقعا مرا مجذوب خود می کند خلق ایده های زیبا از اشیای بیهوده و بدرد نخور بوده که آن را شیک و خوب نشان دهد، همانند پاشنه های کفشی که از دمپایی های انگشتی سیاه و نارنجی ساخته باشند.

خانم تامسین بلانچاردیس (Tamsin Blanchard) روزنامه نگار، نویسنده و مدرس مد اهل انگلستان، که بر روی پایداری و مسائل زیست محیطی در مد تحقیق و نگارش می کند، می گوید محیط زیست مان، با استفاده از انقلاب مد کاملا تغییر یافته است و در پانزده سال گذشته تولید لباس دو برابر شده و تنها در سال 2018، تقریبا پانزده درصد از کل لباس ها به صورت کامل بازیافت شده اند.

تغییرات اقلیمی به سرعت در حال شکل گیری هستند و باعث تغییر در درک ما از مد و فشن شده اند، متاسفانه در حال حاضر هیچ زیرساختی وجود ندارد که باعث شود شرکت ها در مورد کل پسماندهای موجود به نحوی مشارکت نمایند.

در حال حاضر این مورد یکی از تخیلات ابتکاری سارکا بوده و من امیدوارم سایر طراحان مد نیز به خلق موارد مشابهی بپردازند.

© صنایع چرم سی سی / ترجمه و طراحی: عباس احمدی

دیدگاهتان را بنویسید