مدل کفش های بچگانه (Kids Shoes) در سال 2016

انتخاب کفش برای کودکانی که از زمان کودکی در حال حرکت بوده اند، نقش بسیار اساسی دارد. این کفش ها باید برای فعالیت های کودکان و برای هر شرایط آب و هوایی مناسب و مقاوم باشند. انواع مختلف از مدل های مناسب کفش برای این نوع از فعالیت ها، باید کاملاً با حرکات پای کودکان سازگار باشد. بدین منظور انتخاب ایده آل یک جفت کفش بچگانه، علاوه بر داشتن پاشنه مناسب شش میلیمتری، زیره مناسبی در حین جهش ها و حرکت های کودکانه، باید ضربه ها را جذب نماید

یکی دیگر از ویژگی های کفش بچگانه این باید باشد که در هوای بارانی، باید ساختار آن به گونه ای باشد که آب را از سطح رویه کفش دور نماید و به اصطلاح آب گریز بوده و زیره کفش در هواهای بارانی و برفی ضد لغرش باشد. در این میان لازم به توضیح است که جوراب های کودک نیز باید دارای درصد بالایی از پنبه باشد و دارای تهویه مناسب برای پای کودک بوده و از لغزش پای کودک نیز جلوگیری بعمل آورد.

از مهمترین نکاتی که در انتخاب کفش کودک باید در نظر داشت این است که کفش باید پاشنه کودک را خوب نگه دارد نه مچ پای کودک را. اگر پاشنه کودک خوب در کفش جای نگیرد و کفش نتواند آن را به خوبی نگه دارد، ممکن است پاهای کودک به سمت راست یا چپ تغییر شکل داده و در آینده این امر می تواند حالت راه رفتن و پیاده روی طبیعی کودک را مختل نماید. توصیه اکید داریم تا این قسمت را بررسی نمایید تا با سخت و سفت بودن، مبادا باعث گردد تا پای کودک خم نشود.

مورد دیگر در انتخاب کفش کودک این است که آیا کودک به تنهایی می تواند کفش خودش را بپوشد یا نه. بنابراین باید نسبت به سن کودک کفش مناسبی را انتخاب نماییم. برای مثال کودکان 5 یا 6 ساله بدون کمک می توانند کفش های خود را ببندند و برای این منظور توصیه می کنیم تا از کفش هایی استفاده نمایید که کودک براحتی بتواند با بستن یا گره زدن، کفش خود را بپوشد و این نوع سیستم باعث صرفه جویی در وقت کودک شده و از همان دوران کودکی این استقلال باعث بروز اعتماد به نفس در او می گردد.

همیشه اطمینان حاصل نمایید که سیستم بستن بالایی کفش کودک مناسب می باشد و کودک می تواند انگشتان خود را به راحتی در جلوی کفش حرکت دهد. باید بین جلوی کفش و انگشتان پا 6 میلی متر فاصله وجود داشته و این حد فاصله اجازه می دهد تا پای کودک به شکلی متعادل رشد نماید.

موارد دیگر همچون حالت تعادل داشتن کودک، دوام کفش و حالت تنفس داشتن کفش کودک نیز از جمله موارد بسیار مهمی هستند که باید والدین به هنگام خرید کفش برای کودکان خود، همیشه آنها را مد نظر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید